Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 14:16:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081037 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5505 skrivet: 2014.12.21 - 08:10:03 »

Veckovägning 236

Veckans resultat: -0.1 kg
Nu: -40.9 kg (86.6 kg)
Hittills den här månaden: -0.9 kg
Hittills i år: -5.0 kg
Sedan 15:e juni: -3.1 kg
Totalt från maxvikt: -49.4 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5506 skrivet: 2014.12.29 - 17:54:44 »

Veckovägning 237  :whistle:

Veckans resultat: +1.7 kg
Nu: -39.2 kg (88.3 kg)
Hittills den här månaden: +0.8 kg
Hittills i år: -3.3 kg
Sedan 15:e juni: -1.4 kg
Totalt från maxvikt: -47.7 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5507 skrivet: 2014.12.29 - 20:18:26 »

:max-shock:

:flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5508 skrivet: 2015.01.08 - 22:51:59 »

Nu har jag gått lite problem. Jag har köpt en ny våg. Den visar 1 kg mindre än den gamla. Hur fan ska jag nu göra då?

Jag tror kanske den nya är mer korrekt, för på den gamla har jag trampat sönder plasten, är en stor spricka rakt över. Plasten saggar liksom ner när jag står på den. Displayen har också fått en smäll. Ser ut som en stor bläckplump som flutit ut.

Men det fuckar ju upp statistiken. :sneaktongue:

Den nya är snygg förresten. Var på Elgiganten för att köpa en radio och en elvisp, men båda var slut. Blir så less! Skulle ha grejer till huset på Jula också och bara en fanns. Man måste åka ut i ett ghetto för att handla och sen har de inte ens grejer på lager. Tog flera timmar. Hur som, de reade förstås en massa prylar och vågen låg så jag såg den och kostade bara 79 spänn, en glasvåg. Så det är ett tips om nån behöver en. Inget märke jag kände igen, Logic.
Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #5509 skrivet: 2015.01.08 - 23:26:56 »

Nu har jag gått lite problem. Jag har köpt en ny våg. Den visar 1 kg mindre än den gamla. Hur fan ska jag nu göra då?

Kataf***ingfstrofläge!

Du får lägga till 0,5 kg den här veckan, 0,4 nästa vecka etc...
Sedan får du dra ifrån  0,4 kg på förra vecka. 0,3 kg på förrförra etc...
*pust*...

mvh /problemlösaren
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5510 skrivet: 2015.01.08 - 23:58:05 »

Kan du inte komma med något mer konstruktivt?  :rolleyes: Mynlen kommer att anklaga mig för fusk hur jag än gör.  :sneaktongue:
Loggat

Sorla

« Svara #5511 skrivet: 2015.01.09 - 01:32:17 »

Du måste köpa en till likadan våg och skicka ner till Mynlen. Det är enda utvägen. Sorry.  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5512 skrivet: 2015.01.09 - 02:03:28 »

:eek:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5513 skrivet: 2015.01.09 - 05:35:39 »

Du har min adress :)

Jag hade samma i början av min LCHF tid. Kommer inte ihåg hur jag kompenserade, inte fusk. Jag markerade nog datumet extra som "före och efter" och visste att vågen där gav något annat.

Du kanske kan dela skillnaden, visserligen är statistiken inte 100% då men... eftersom den ändå fortsätter jämnar det ut sig till slut.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5514 skrivet: 2015.01.09 - 05:49:36 »

Du får väl beställa själv!  :fork_off:
Den har tror jag det är, fast den är dyrare på nätet. Skumt.
http://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/badrumsvag/LBS13E/logik-badrumsvag-lbs13e

Grejen är att när jag passerar -50, om jag nu någonsin gör det, så gör jag ju inte det egentligen. Hur ska jag kunna hurra och dansa glädjedans då va?  :hmm:
Å andra sidan är min högsta vikt osäker också. Hade ingen våg då utan den vikten är från doktorn, med kläder på och någon slags schablonavdrag för dessa. :sneaktongue:
ALLT är ju bara fake tamefan!  :sosad:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5515 skrivet: 2015.01.09 - 05:52:16 »

Aha. Jag började läsa recentionerna där och en skriver så här:

Äldre vågar behövde en spark för att vakna till och nollställa sig. Den här ställer man sig bara på. Flyttar man vågen direkt innan, är den inte nollställd och visar fel vid första mätningen. Du behöver avvakta en stund och upprepa mätningen. Jag har testat flera produkter och alla fungerar likadant. Den här vinner genom priset och snyggt utseende.

Kan man ju lugnt säga att jag gjorde. Måste sätta i batterierna i den gamla igen och testa på nytt. Jobbigt!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5516 skrivet: 2015.01.09 - 07:35:26 »

Baaaa! Inte funkade min våg så heller. Den visar dessutom samma vikt var jag än ställer den. Fantastiskt - har jag aldrig varit med om förut.

Nu har jag löst problemet. Jag får helt enkelt behålla den gamla vågen tills jag passerat -50 så felet hamnar på andra sidan om detta världsevenemang.  :nod-yes:
Loggat

Sorla

« Svara #5517 skrivet: 2015.01.09 - 11:14:54 »

Baaaa! Inte funkade min våg så heller. Den visar dessutom samma vikt var jag än ställer den. Fantastiskt - har jag aldrig varit med om förut.

Nu har jag löst problemet. Jag får helt enkelt behålla den gamla vågen tills jag passerat -50 så felet hamnar på andra sidan om detta världsevenemang.  :nod-yes:

:lmao: Underbara Hemul! Du gjorde just min dag!  :inlove:

Du har väl hört talas om demonstrationsdjävulen? Den slår till så fort man vill visa något som alltid händer. För då händer det aldrig!!!  :hm-hm:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5518 skrivet: 2015.01.09 - 14:59:58 »

Fast det var ju egentligen bra att den inte var så.
Loggat

Sorla

« Svara #5519 skrivet: 2015.01.09 - 19:46:04 »

Men nu när det har visat sig att din gamla är så mycket bättre än alla nya så blir du tvungen att behålla den hur som helst. Du får vara lite händig och flytta över displayen och plattan från den nya till den gamla. Så behåller du själva elektroniken och vågelementen.  :clapping: Det fixar du säkert.  :bg:
Loggat

Sidor: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544