Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 13:56:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 368 369 [370] 371 372 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081019 gånger)
0 Medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5535 skrivet: 2015.01.13 - 20:05:59 »

Wow! Haru gått i blivit tät!  :worshippy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5536 skrivet: 2015.01.13 - 20:28:43 »

Vill du låna?  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #5537 skrivet: 2015.01.13 - 22:05:30 »

Ja gärna. Som fattig knegare ärente så fett....  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5538 skrivet: 2015.01.13 - 22:06:50 »

Borde ha fattat att man inte skulle låta sånt här komma till allmän kännedom...  Bara att vänta på tiggebreven nu. :crazy:
Loggat

Sorla

« Svara #5539 skrivet: 2015.01.14 - 12:39:03 »

:chicken:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5540 skrivet: 2015.01.17 - 15:48:27 »

:lulz: På fotot kan man ju se att det inte är bra med 48 kg övervikt extra - för vågen!  :tongue:

Jag röstar på släng.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5541 skrivet: 2015.01.17 - 15:58:01 »

Inte förrän om drygt 2 kg. Så det kan bli till midsommar!  :biggrin1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5542 skrivet: 2015.01.19 - 00:49:27 »

Veckovägning 240

Veckans resultat: +0.7 kg
Nu: -38.9 kg (88.6 kg)
Hittills den här månaden: -0.6 kg
Hittills i år: -0.6 kg
Sedan 15:e juni: -1.1 kg
Totalt från maxvikt: -47.4 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5543 skrivet: 2015.01.19 - 14:13:58 »

Svullat revben?

Det går du ner nästa vecka hur som helst.  :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5544 skrivet: 2015.01.19 - 14:42:21 »

Nej, men jag gick ju ner 1.7 förra veckan, så det var väntat.

Nej, jag har tvärtom begränsat maten plus gått långa turfpromenader nästan varje dag den här veckan. Inte cyklat så mycket dock. Fick punka i början på veckan och det är hög tid att byta kedja också plus att cykeln är så otroligt skitig att det liknar ingenting. Så det blir en heldag i källarn och man drar sig i det längsta...

Det är jobbigt att inte ha nånstans där man lätt kan spola av cykeln på vintern. Tror det sliter jättemycket på kedja och kransar när de inte är rena. På sommarn brukar jag torka av kedjan med en torr trasa efter varje längre tur, ett knep jag lärde mig. Funkar jättebra, den håller sig ren hur länge som helst utan behov av storrengöring. Men när det är geggigt krävs ju lite mer och stå ute i kylan med en vattenslang är ingen höjdare.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5545 skrivet: 2015.02.01 - 14:49:16 »

Vad dum jag var, med vågen. Felet är ju konstant, så det är ju bara att lägga till det till vikten jag får på nya vågen så slipper jag ha två vågar stående.  :clubhead:  Nu har jag slängt den gamla.  :lulz:
Om nån annan behöver ny kan jag rekommendera den här. Har aldrig varit med om en våg som visar samma vikt var man än ställer den förut. Helt otroligt skönt att slippa flytta runt den! Fattar inte hur den kunde vara så billig. Den visar säkert rätt vikt också. Min gamla var ju helt körd, som ni såg.

Nu kommer allt på en gång här.

Jag har skärpt mig rejält, så det kommer att se bättre ut ett tag nu (ta i trä). Januari verkar ju vara en svår månad för mig. När jag klarat av julen släpper spärrarna liksom. Man jag lyckades vända det på slutet, som sagt. Hade lite bekymmer tidigare i månaden också i form av en liten läskig pryl i ena boobisen, som gjorde att jag inte orkade bry mig om bantningen. Men nu är det överståndet, var på undersökning i veckan. Det var bara en cysta, antagligen orsakad av ett slag, för de såg nåt de trodde var en liten blödning också. De frågade om jag haft nåt blåmärke och det får jag hela tiden när jag bubbar ner cykeln i källarn, just på den sidan. Intressant tycker jag, hade ingen aning om att små bumpar kunde orsaka cystor, kan ju vara bra att veta.

Veckovägning 241

Veckans resultat: +0.3 kg
Nu: -38.2 kg (89.3 kg)
Hittills den här månaden: +0.1 kg
Hittills i år: +0.1 kg
Sedan 15:e juni: -0.4 kg
Totalt från maxvikt: -46.7 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Veckovägning 242

Veckans resultat: -1.3 kg
Nu: -39.5 kg (88 kg)
Hittills den här månaden: -0.4 kg
Hittills i år: -1.2 kg
Sedan 15:e juni: -1.7 kg
Totalt från maxvikt: -48.0 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html88

Månadsresultat januari 15: 89.2-88.4= -0.8 kg (88.4 kg)

Loggat

Sorla

« Svara #5546 skrivet: 2015.02.01 - 17:27:01 »

Vilken jobbig månad!  :shock: Skönt att du fick så bra besked ändå.

Men angående vågen..... :lulz:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5547 skrivet: 2015.02.01 - 17:44:46 »

Insåg du det hela tiden?  :mad_roll:

Det var nog jobbigare än jag trodde. Jag blev rädd först, så klart. Min mamma dog i följderna av bröstcancer och allt det kom ju tillbaka, läskiga behandlingar och skit. Kände att det där pallar jag inte. Men jag har alltid haft nån löjlig övertygelse om att det inte kommer att drabba mig, ingen annan i släkten har haft det heller, inte någon form av cancer faktiskt. Så sen var jag inte orolig alls. Kände ingen glädje över beskedet heller, bara jaha, det var väl det jag trodde. Men sen när jag kom hem blev jag jättetrött och sov 11 timmar trots att jag sovit bra nätterna innan. Så jag antar att jag förträngt rädslan på något vis.

Firade ivf med att beställa nya däck till cykeln, trots att de gamla inte är utslitna. Jag vill prova med tunnare däck för att se om det blir lite mer lättrampat. Hade redan bytt till en kvalitetskedja, lättvikt. Det var nödvändigt, den gamla var utsliten. Om jag inte inbillar mig gjorde det enorm skillnad, speciellt går det lättare att accelerera upp i fart.

Fast jag tror det stämmer, för jag läste om det senare. Man pratar om något som heter rotational weight. Det innebär att vikten på rörliga delar betyder mer än på orörliga. 20 g på sadeln märks inte, men 20 g på en rörlig del kan göra det. Ju längre från navet delarna sitter desto större roll spelar det. Vikten på navet spelar inte så stor roll som vikten på fälgar och däck. Just beträffande kedja stod att det att påverkade bl.a. accelerationen, så kanske är det inte bara inbillning. Hade ju ingen aning om det här, så jag var inte inställd på att det skulle bli så.

Vad jag inte kan inbilla mig är att växla går som smör nu. Upplevde inga problem innan heller, men nu är det så mjukt så man knappt varken känner eller hör, bara märker att man ändrar hastighet och motstånd. Känns som en annan cykel - jättelyxigt!  :inlove:

Märkligt ändå, det är en kvalitetscykel med komponenter ur Shimanos toppskikt - och så sätter de på en skitkedja. Rekommenderar den till och med så jag köpte förstås just den igen när den första var utsliten. Från generalagenten, till överpris. Den här kedjan blev billigare trots att den egentligen är dyrare. Jag råkade kolla hos tillverkaren och insåg att det var en av deras enklare kedjor jag hade, så nu gick jag upp till den näst bästa, billighetsvarianten av deras tävlingskedja kan man väl säga. Och hälften så dyr.

Ska bli spännande med däcken. Kedjorna skiljer trots allt bara några tiotals gram i vikt, men däcken kommer att vara över 800 g lättare. Det känns ju som jättemycket! Jag kommer att bli snabb som vinden!  :cheerleader:
Loggat

Sorla

« Svara #5548 skrivet: 2015.02.01 - 20:59:19 »

Nä, men jag insåg att jag borde ha fattat det direkt när jag läste det du skrev!  :laugh: Så himla självklart ju!

Det är nog som du säger, att du var betydligt mycket mer orolig än du fattade. Själv blir jag skitnervös  bara man pratar om det och är rent av tacksam att jag inget fick veta förrän du hade kvitto på att allt var ok. En nära kollega gick bort för snart två år sedan i bröstcancer. Och hon hade det så jäkla vidrigt så det finns inte! Usch jag börjar nästan grina bara jag tänker på att det kunde ha drabbat dig!  :worried:

Men så var det ju ingen fara. Vi får dras med dig fortsättningsvis med.  :inlove: :flowers: :rose:

Det där med vikter på cykel brukar jag reta min cyklande kollega för. Han jagar gram på flaskhållare och struntar i ringklocka för att den väger för mycket. Men samtidigt ökar han i omfång år för år. Han är mycket tacksam att reta.  :bg: Att vikten var av större vikt  :whink:  på rörliga saker än stilla saker hade jag ingen aning om.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5549 skrivet: 2015.02.01 - 23:07:33 »

Nä, men jag insåg att jag borde ha fattat det direkt när jag läste det du skrev!  :laugh: Så himla självklart ju!

Jag veeet! Så vi är lika dumma då. :smooch:

Citat
Det är nog som du säger, att du var betydligt mycket mer orolig än du fattade. Själv blir jag skitnervös  bara man pratar om det och är rent av tacksam att jag inget fick veta förrän du hade kvitto på att allt var ok. En nära kollega gick bort för snart två år sedan i bröstcancer. Och hon hade det så jäkla vidrigt så det finns inte! Usch jag börjar nästan grina bara jag tänker på att det kunde ha drabbat dig!  :worried:

Men så var det ju ingen fara. Vi får dras med dig fortsättningsvis med.  :inlove: :flowers: :rose:

Jo. Det är det som skrämmer mig mest, att bli sådär dålig och inte kunna ta hand om sig själv.  Behandlingen tog ner mamma mer än sjukdomen, ja, i början alltså. Sköterskan jag träffade vid första besöket, någon slags screening antar jag för att utesluta dem som bara känt vanliga knölar, sa att behandlingarna är sååå mycket bättre nuförtiden. Tror jag inte ett skit på.

Och tack!  :flirting:

Citat
Det där med vikter på cykel brukar jag reta min cyklande kollega för. Han jagar gram på flaskhållare och struntar i ringklocka för att den väger för mycket. Men samtidigt ökar han i omfång år för år. Han är mycket tacksam att reta.  :bg: Att vikten var av större vikt  :whink:  på rörliga saker än stilla saker hade jag ingen aning om.

Tror det stod att gram på rörliga delar var värda ungefär 4 ggr mer. Men sen påverkade det specifika saker mer också, som det där med acceleration. Det var rätt intressant, tror jag ska läsa på lite mera tills jag fattar. Fast det kanske är farligt, då beställer man väl specialbyggda kolfiberhul sen.  :laugh:
Loggat

Sidor: 1 ... 368 369 [370] 371 372 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544