Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 18:22:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081726 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5460 skrivet: 2014.11.30 - 19:03:50 »

Jamen det känns ju som om jag inte gör det. Jag studsar ju tillbaks till samma hela tiden. Ändå ser det ut som jag går ner lite varje månad. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #5461 skrivet: 2014.11.30 - 21:19:10 »

Det går så långsamt så att du hinner vänja dig. Det känns som samma kilo fast det är nya med jämna mellanrum. Du var nyss under 90, ju! Nu är det 2,5 till avbetade. Trots att du cyklar en massa.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5462 skrivet: 2014.11.30 - 21:48:19 »

Jag kom på vad det är. Månadsvikterna är ju just för den månaden, alltså i förhållande till vikten den sista månaden innan. Ackumulerade månadsresultat != total viktnedgång!  I'm stoopid.  :clubhead:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5463 skrivet: 2014.12.01 - 13:40:15 »

86.6. Ska det dagliga jojandet börja nu igen? Men så bra! Då har jag redan gått ner 0.9 kg i december.  :lol:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #5464 skrivet: 2014.12.01 - 17:30:13 »

Jag kom på vad det är. Månadsvikterna är ju just för den månaden, alltså i förhållande till vikten den sista månaden innan. Ackumulerade månadsresultat != total viktnedgång! 

Nu fattar jag ingenting... Det borde väl inte skilja mycket??? Såvida du inte har en massa dagar mellan månaderna. Men det är klart, ackumulerade avrundningsfel kan bli lite om det är många månader.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5465 skrivet: 2014.12.01 - 18:35:45 »

Om jag varannan månad går upp precis till den sista och varannan går ner...  :huuh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5466 skrivet: 2014.12.01 - 18:39:16 »

Här ska undersökas. Här är månadsvikterna för i år. Januari var inte bra.  :eek:

+3.5
-1.8
-0.7
-1.0
-1.0
-0.7
-1.2
-0.1
-0.4
-0.5
¯¯¯¯
-3.9

Och den absoluta viktnedgången är -4.1 kg. Så det stämmer ju faktiskt väldigt bra, har t.o.m. gått ner lite mer! Ännu konstigare.  :pippi:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5467 skrivet: 2014.12.01 - 18:52:02 »

Blir bootcamppromenad ikväll. Har laddat ner runkeeper.  

Det är så att jag ser efter en liten hund och hon sover över här ibland. De kvällarna brukar vi gå en långpromenad. Nu har jag helt plötsligt börjat gå bättre, så vi har gått riktigt långt ett par gånger. Sist blev det 8.5 km (mätt på kartan i efterhand).

Eller helt plötsligt och helt plötsligt... Jag gjorde lite övningar som jag hittat på själv och det verkar som de funkade. Jag lutar ju lätt åt ena sidan och det gör att jag blir stel och får ont på den sidan som tar mest tyngd, speciellt i ryggen. Och jag blir väldigt trött. Det har känts rätt bisarrt. Jag kan cykla 7 mil utan att bli speciellt påverkad, men kan bli helt slut av att uträtta ärenden i stan.

Jag gick på stället och försökte lägga märke till hur jag gjorde på vardera sidan och sen sen lät jag höger sida härma den överdrivna rörelsen på vänster sida som liksom puttar mig över till höger. Frånvaron av densamma på höger sida gör ju att jag aldrig kommer över på vänster fot ordentligt, om ni förstår hur jag menar. Det funkade! Först blev det ju en väldigt överdriven och konstig gång, men efter en stund rättade det till sig. Om jag nu märker att jag börjar dra åt höger, kan hända när jag börjar bli trött, så tänker jag på att putta ifrån med höger fot som jag lärt mig några steg och då går det bättre igen.

Jag tror det är så det är med nervskador, att de ofta faktiskt läker men sen gäller det att göra rätt några gånger också för att bitarna ska falla på plats. Jag har märkt det med andra saker också, men inte förmått lista ut vad som är rätt och fel just med gången förrän nu. Delar av det är nog ren pålagring också, ett sätt att ta sig runt andra svårigheter (uppstod till stor del i samband med dehabiliteringen som ställde till mer än den hjälpte, innan lutade jag bakåt, vilket jag inte var medveten om, men inte i sidled).

Så nu tycker jag helt plötsligt att det är fantastiskt roligt att gå! Ser mycket mer också, eftersom mer riktig gång påverkar hållningen också och blicken blir automatiskt riktad framåt istället för lite neråt. Men i stan gillar jag forfaranande enbart att gå sent på kvällarna. Har alltid hatat att gå i stan på dagen. På kvällen är allt så fint och man slipper se det fula, grå och smutsiga.
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Hemsida
« Svara #5468 skrivet: 2014.12.01 - 21:12:11 »

Vad roligt att du går bättre!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5469 skrivet: 2014.12.01 - 21:15:27 »

Ja, jag är jätteglad! Det har varit väldigt hindrande. Ändå är det inte så markant att folk i allmänhet ser att något är galet. Du vet, svårt att förklara varför man inte kan/vill göra vissa saker.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5470 skrivet: 2014.12.01 - 21:49:38 »

Och Ary, 86.6 är faktiskt rekord.  :biggrin1:
Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #5471 skrivet: 2014.12.02 - 01:26:36 »

Här ska undersökas. Här är månadsvikterna för i år. Januari var inte bra.  :eek:

+3.5
-1.8
-0.7
-1.0
-1.0
-0.7
-1.2
-0.1
-0.4
-0.5
¯¯¯¯
-3.9

Och den absoluta viktnedgången är -4.1 kg. Så det stämmer ju faktiskt väldigt bra, har t.o.m. gått ner lite mer! Ännu konstigare.  :pippi:

Matte kanske inte är din starkaste sida  :whistle:  - men du är en jävel på att banta!  :thumbsup:
Bakom dessa tangenter är det väl snarare tvärtom...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5472 skrivet: 2014.12.02 - 01:34:08 »

Vad då? Det var väl inget fel på den uträkningen? För övrigt räknade jag inte själv. Jag har en datamaskin för sånt, sörru!
Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #5473 skrivet: 2014.12.02 - 03:15:00 »

Vad då? Det var väl inget fel på den uträkningen? För övrigt räknade jag inte själv. Jag har en datamaskin för sånt, sörru!

Det (matte-hånet) var mest för att få till en fungerande retorisk figur...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5474 skrivet: 2014.12.02 - 03:39:27 »

Kom på efteråt att du kanske syftade på att jag inte insett att det stämde överens. Men jag tittar ju på siffrorna varje dag och då ser det ut som samma (högre) vikt dyker upp hela tiden, men egentligen går det väl sakta nedåt förstås. I år ska det inte bli något efter jul-svull ivf! Att gå ner över jul klarade jag redan förra året, men sen tog jag igen med besked. Var för kallt för att cykla i januari, men jag åt väl lika mycket ändå förstås. Det ökade promenerandet borde hjälpa till med det.
Loggat

Sidor: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544