Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 21:46:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 316 317 [318] 319 320 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2087602 gånger)
0 Medlemmar och 27 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4755 skrivet: 2014.05.23 - 18:34:05 »

Om jag åker ut och cyklar nu, trots värmen, 2-3 timmar så där, då kanske jag går ner ett par hekto till tills i morgon. :goggle:

Cykla - ligga naken på sängen och läsa deckare, cykla - sitta på balkongen och läsa deckare, cykla - sippa på nåt kallt i bersån och prata med grannarna...  :hmm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4756 skrivet: 2014.05.23 - 20:02:02 »

Det låter som en väldigt behaglig tillvaro. Så skulle jag kunna ha det.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4757 skrivet: 2014.05.23 - 22:25:08 »

Jag valde att cykla. Men det blev bara knappt två timmar. Vägen tog slut. :tongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4758 skrivet: 2014.05.24 - 10:27:59 »

91.1
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4759 skrivet: 2014.05.25 - 10:56:41 »

Veckovägning 206

Veckans resultat: +0.4 kg
Nu: -36.1 kg (91.4 kg)
Hittills den här månaden: -0.2 kg
Hittills i år: -0.2 kg
Sedan 15:e juni: -2.8 kg
Totalt från maxvikt: -44.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4760 skrivet: 2014.05.26 - 11:34:27 »

91.1
Loggat

Sorla

« Svara #4761 skrivet: 2014.05.26 - 13:40:10 »

Du har haft en fin helg ser det ut som....

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4762 skrivet: 2014.05.26 - 16:08:15 »

Du menar att jag svullat? Nej, faktiskt inte. Inte mer än att jag blev bjuden på en mjukglass på lördan, men jag har inte ätit för mycket. Fast det tyckte visst kroppen.
Loggat

Sorla

« Svara #4763 skrivet: 2014.05.26 - 20:54:31 »

Men blir inte du också svullen i kroppen när det är riktigt varmt? Det blir jag i alla fall. Mest händer och fötter, men även i kroppen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4764 skrivet: 2014.05.26 - 23:39:54 »

Jag är inte säker, men jag tror inte det, inte speciellt i alla fall. Jag har svårt att se sådant, men det tyder väl på att jag inte svullnar kanske.

Menade du att sett det på väderleksrapporten? Jag trodde det var något du utläste av min vikt.

Apropå ingenting var jag på sommarens kanske finaste cykeltur i går kväll. Det var underbart väder med kvällsol men inte så varmt. Jag åkte en gammal smal landsväg som går tvärs mellan två större vägar norrut som går i nordvästlig repektive nordtöstlig riktning, blir som en triangel med spetsen neråt liksom. Jag har åkt där förut, så jag visste att det är fint. Men jag har aldrig åkt hela. Man kan gena tillbaks mot stan ungefär halvvägs nämligen. Den var perfekt hela vägen! Smal men med fin alsfalt, kurvig och backig så det blev kul. Men på något underligt sätt var det mer nerför än uppför och uppförsbackarna var aldrig långa. Det var däremot nerförsbackarna. Fattar inte sånt där. När man åker i cirkel och kommer tillbaks till samma punkt borde det ju vara lika mycket uppför och nerför tycker jag. Jag tänker ivf alltid åka den åt det här hållet. Annars blir det ju mer uppåt! :loony:

Hur som var det jättevackert hela vägen. Kände mig förflyttad tillbaks till 50- eller 60-talet. Bondgårdar, små stugor, betande hästar och kor överallt och jag tror inte att jag såg en enda nybyggd ful villa på hela vägen! Detta ska nu bliva min favorittur. 28 km blev det. Alldeles lagom långt utan att behöva ta matsäck med sig och ta rast och så. När jag kom hem visade det sig att jag hållit min hittills högsta hastighet också, så det var kul. Fick sätta en kråka för samma sak förra veckan också, så det verkar hända lite grejer i alla fall. :lol:
Loggat

Sorla

« Svara #4765 skrivet: 2014.05.27 - 06:02:38 »

Vad härligt! Jag håller med om det där med backarna. Kan det vara så att du råkade ha medvind i uppförsbackarna och på platten så det inte kändes som uppför/platt?

Jag tänkte att du hade samlat några gram värmevikt. Så som jag lätt gör.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #4766 skrivet: 2014.05.27 - 08:18:23 »

När man åker i cirkel och kommer tillbaks till samma punkt borde det ju vara lika mycket uppför och nerför tycker jag

Äh... det är ju ett välkänt faktum att landhöjningen är större om man cyklar motsols. sedan har vi ju månens dragningskraft att ta hänsyn till - jfr tidvatteneffekten...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4767 skrivet: 2014.05.27 - 10:49:04 »

Jag kollade på Goggle Earth, elevationskurvan. Det var precis lika mycket upp som ner.

Det är en annan grej som är konstig. Det brukar aldrig bli precis samma där annars. Och det borde det ju. :loony:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4768 skrivet: 2014.05.27 - 11:36:38 »

Just ja. 90.9.

:fatso-jojo:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4769 skrivet: 2014.05.27 - 13:06:38 »

Och då har jag inte bajat på två dar! En bomb är att vänta!  :biggrin1:

Nu går jag och lägger katrinplommon i blöt. :willy:
Loggat

Sidor: 1 ... 316 317 [318] 319 320 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544