Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 16:18:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 263 264 [265] 266 267 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081446 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #3960 skrivet: 2013.05.05 - 18:59:44 »

Häpp där rök den planen lol  :cry:

Var tvungen att titta på Hemulens länk på budapestrullar såklart och nu är jag sugen. Skickade dock med min mamma 2 kilos sockerpåsen och den flytande honungen så allt som finns är äcklig steviasaft, 5 g strösocker och olika sucketter och jag känner mig på tok för trött för att handla ngt. Så var det problemet löst.  :crazy: Effektivt att inte ha ngt kul alls lol

Jag sade ju en halv Hemulen. Men såg bilder på några ganska långa.  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3961 skrivet: 2013.05.05 - 19:04:37 »

Annars visst är det konstigt att man kan äta mer när ingen ser. De kalorierna räknas ju inte eller hur ?  :whink:

Det var nån som såg. Hon som bjöd och hon åt andra halvan. Jag menade att det var flera gäster andra gången, stort kalas, så jag var ju tvungen att vara artig och belevad. :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3962 skrivet: 2013.05.05 - 19:05:42 »

Jag sade ju en halv Hemulen. Men såg bilder på några ganska långa.  :laugh:
Du har ändrat, din fuling!  :club:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3963 skrivet: 2013.05.05 - 19:12:27 »

Somliga kan inte ändra efter en stund.   :whink: Så icke!

Jobbigt när man måste bete sig belevat och väluppfostrat.  :laugh:

Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3964 skrivet: 2013.05.06 - 08:58:56 »

Fattar inte, jag har sagt nej i alla år men nu glufsar jag i mig. Kanske beror på alkolholen?  :loony:

jag dricker inte alkohol och jag har samma. Mycket mysko.

Kanske det beror pa langa vintern i ar. Att vi ar i akut behov av sota kh bomber.....

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3965 skrivet: 2013.05.06 - 09:04:35 »

Tänkte lite till och jag tror det är en social grej för mig, vill delta liksom. Det är fortfarande grädden jag vill åt, inte det sliskiga. Kalaset var ju här i huset så jag kunde lätt ha gått hem och gjort en skål grädde med bär eller frukt, nåt jag tycker är mycket godare. Jag tror det börjar kännas lite så där att man inte orkar i alla lägen längre. Började egentligen förra sommarn när jag var ute och cyklade längre än jag trodde och inte hade matsäck. Köpte varmkorv med bröd på mackar ibland. Kunde ju ha köpt korv utan bröd och utan någonting på, men det gjorde jag inte. Hemma äter jag precis som förut, så det är inget sug efter det dåliga egentligen. Har inte känt det där "vill vara som alla andra" förut, men nu tror jag kanske att det är det. Plus så här på sommarn är det skönt att göra spontana saker, köpa en korv eller glass just när man blir sugen, tacka ja till det där som bjuds.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3966 skrivet: 2013.05.06 - 11:51:18 »

Och ska jag vara ärlig så tycker jag det är ett friskhetstecken. Att ha en mer avslappnad approach till det där med mat. Bara man klarar att ha det under kontroll och inte "söker upp" tillfällen där man kan få fuska. Pöss!

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3967 skrivet: 2013.05.06 - 13:36:19 »

Kanske är så, men det är lite synd så länge man behöver gå ner i vikt. Kolisarna pallar jag, men det blir extra kalorier och det pallar jag inte. Jag grundade med riktig mat precis före tårtkalaset kalaset. Inte stoppade det mig inte!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3968 skrivet: 2013.05.06 - 15:01:13 »

Jag tror att man är så taggad i början av den kanske dramatiska viktminskningen, viljan att gå ner, bli hälsosammare, ha fina kläder. Sedan blir det vardag, man har tackat nej till den där bullen 100 ggr och man drabbas av "unna sig" syndromet. Jag försker göra nystart ibland, köra noga med kalori periodvis, ta tag i fusket och däremellan köra som Hemulen med rätt kost hemma och inte spåra ur så ofta borta eller hemma. Inget fel på det. Man ska slappna av och leva lite, bara man inte slappar till kosten hela tiden. Jag tror inte någon här längtar tillbaka till kolhydratsträsket och att bli tjockare för vart år som går. Men självklart tycker man om vissa saker i träsket och det är skönt att inte behöva tänka sig för med varje sak som man stoppar i munnen och vara som alla andra - en stund.
Här ska köras fuskfria veckan nu (redan spelat pms kortet)  :mad_viking: - om inget oförutsett händer.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3969 skrivet: 2013.05.06 - 15:08:27 »

Så kan det nog vara, men jag har hållit på sedan 2005, de första 5 åren gick jag inte ner ett gram, jag gick tvärtom upp en del.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3970 skrivet: 2013.05.06 - 15:34:24 »

tror på teorin att social saken gör en del. Det var ju så för mig förra veckan. Svårt att inte ta denna gång medan förra två åren var det inga problem alls.

tycker dat är jobbigt nu igen, det var det inte i 2 år. Underligt hur detta fungerar.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3971 skrivet: 2013.05.06 - 15:40:36 »

Nä då var det ju inte den drastiska viktminskningen iaf... Bra att du hittade vad som funkade för dig med tiden. Menade mest att det är svårt att vara duktig alltid... Det verkar iaf som om ingen här tappar greppet totalt och går upp en massa vilket gör att man kan undra om vi inte hittat ett sätt att hålla vikten i längden. Jag känner att jag är färdig med jojo och då är det ju lowcarb-liv som funkar.

Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3972 skrivet: 2013.05.06 - 16:46:34 »

men jag har gått upp sista månaderna. Så nog håller jag på med jojo...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3973 skrivet: 2013.05.06 - 16:54:40 »

Nej men vad tråkigt. Dags att se över kosten? Reggar du kcal alls någon gång? Hyfsa till carbsen lite kanske...?  Våga säga nej till kakdeg/kakor!  Upp vill vi ju inte gå - aldrig mer.
Personligen kommer jag sparka mig själv om jag någonsin kommer på mig själv med att väga nästan 110 kg igen och inte kom i några kläder knappt.  :max-shock:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3974 skrivet: 2013.05.06 - 17:16:42 »

nej kosten är inget fel och nej jag reggar inte kcal, det är nästan omjöligt i detta hushåll, och så avskyr jag att vara så pillig med maten. Det är inte kakornar eller kakdegen som är problemet, men stress! och ja, säkert kh förra veckan men jag tror ändå att stressen är värre än jag trodde. Hm kanske dags att lägga mig i ett bad nu, har ca 45 minuter ensamtid kvar! :)
Loggat

Sidor: 1 ... 263 264 [265] 266 267 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544