Bara på lådorna. Själv skåpen är skit. 60-tal skulle jag gissa. Skåpen är fastbyggda på väggen, men gjorda av någon slags skivor som består av två lager masonit med wellpapp emellan. Man kan inte spika eller dra i en skruv. Allt måste fästas med mutter på baksidan. Himla synd. En del har kvar originalinredningen. Spegeldörrar, gåinskafferi, inbyggd skänk...
Men vi har stambyte på gång, så kanske får jag nytt från IKEA alldeles gratis.
Hoppas inte egentligen, för jag föredrar den billigare lösningen när de inte behöver bryta sönder väggarna. Kommer ju på hyran allting. Får jag ha skåpen kvar ska jag försöka få hjälp med att fixa luckorna framför diskbänken, de har slagit sig och jag vet inte hur man gör med det. Sen får det bli slipa och måla. Jag klarar det nog nu utom inne i skåpen. De går ända upp i tak och jag har högt i tak, kan inte stå på så hög stege. Men luckorna kan man ju ta ner och det är ju de som syns. Men ingen idé att lägga energi på det innan jag vet hur det blir.
Lyckades även laga en plasthylla till kylskåpsdörren. Den spruckit i tre delar för flera år sedan när kylen var nästan ny. En ny kostade typ 5-600, så det blev ingen. Hittade alla delarna när jag städade ett skåp. Det gick med superlim! Satt extra bandage med silvertejp på mitten där alla tre delarna går ihop. Verkrar riktigt hållbart. Tror det kommer att funka om jag låter bli att fylla den med stora glasflaskor som jag gjorde från början.
Ihop med att jag nu har en fungerande fläkt så överskåpet inte blir nedfettat inuti utan kan användas för förvaring fick jag en jäkla massa mer förvaringsytrymme helt plötsligt!
Fast allt är ju nästan fullt igen redan, men med lite bättre ordning och överblick.