Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:18:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: MiaP  (läst 6414 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« skrivet: 2008.01.21 - 21:21:47 »

Här kommer min presentation:
 
Pensionär som bor i Strängnäs kommun och just ska starta kurser om LCHF efter att ha läst på i närmare 2 år.

Började läsa om LCHF långt innan jag själv startade på allvar eftersom tidningen här skrev om Skaldeman som också var bosatt här. Så fick jag besked om att jag hade fått diabetes och då fanns det inget att tveka om, jag hade ju redan kunskapen, så det var bara att sätta igång på allvar. Har haft ett roligt möte med dietisten i kommunen och när jag påpekade att hon gjorde reklam för lightprodukter och annan skit, så tyckte hon inte att jag behövde komma dit någon mer gång. Nu är det väl hon som behöver komma på min kurs kan jag tänka.  :crazy:

Sen var det dags att gå till diabetessjuksköterskan, dom får väl snart byta titel, eftersom det går att äta sig frisk från diabetes. Hon kan väl möjligen få kallas diabetessköterska, ialla fall om hon rekommenderar LCHF. Men det kommer nog att ta tid för hon trodde inte att man kunde äta så. Det var det ingen som orkade med i längden, sa hon.  :so_mad:

Sen efter henne var det dags att gå till diabetesläkaren. Senaste besöket var i december, och han var för ovanligheten som ett solsken när jag kom dit. Det var kanske inte så konstigt, med tanke på resultatet av mina prover. Jag hade ett långtidssocker på 4,9 mot 8 när jag började. Han undrade så klart vad jag gjort - ätit LCHF sa jag. Så han blev nyfiken på vad det var, det enda han inte gillar är att jag vägrar ta Statiner, men det kan jag stå ut med.  :yay:  :wave:

Startade LCHF: För ca 1,5 år sedan
Framgångar: - 16 kg
Motgångar: Ja, dom har jag rätt ut enligt ovan.
Nuvarande status: Att jag kommer igång med kursverksamheten
Mål närmaste halvåret: Många nya LCHF-anhängare
Långsiktigt mål: Ännu fler LCHF-anhängare och några kilo till bort
Mitt tips till nybörjaren: Den som inte gillar datorn kan nu gå på kurs. Förslagsvis i Mariefred den 6 februari, 3 tisdagar framåt
 :flirting:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.01.21 - 21:37:17 »

Citat
när jag påpekade att hon gjorde reklam för lightprodukter och annan skit, så tyckte hon inte att jag behövde komma dit någon mer gång

  :lmao: :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #2 skrivet: 2008.01.22 - 08:16:55 »

Citat
Jag hade ett långtidssocker på 4,9 mot 8 när jag började.

Härligt!  :yay:

Lycka till med kurserna!  :wave:
Loggat

Ha en fettrik dag!
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2008.01.22 - 20:10:50 »

Tackar, bugar och bockar, nä niger gör jag ju.
 :flowers:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Minna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 19



« Svara #4 skrivet: 2008.01.27 - 20:01:12 »

Citat
möte med dietisten i kommunen och när jag påpekade att hon gjorde reklam för lightprodukter och annan skit, så tyckte hon inte att jag behövde komma dit någon mer gång
får man vara så otrevlig i jobbet?  :guns: men det klart vet man inte bättre så... lycka till med dina kurser! :clapping:
Loggat



MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2008.01.28 - 00:23:08 »

Jo, det är tydligt att man får vara så otrevlig när man är dietist. Jag blev mycket förvånad, för jag försökte vara lite diplomatisk när jag sa att det var fel på lightråden. Men hon tog väldigt illa vid sig. Och sa samtidigt att hon måste hålla sig till Livsfarliga Verkets råd.
 :club: :shake_head:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2008.01.31 - 12:15:59 »

Jo, det är tydligt att man får vara så otrevlig när man är dietist. Jag blev mycket förvånad, för jag försökte vara lite diplomatisk när jag sa att det var fel på lightråden. Men hon tog väldigt illa vid sig. Och sa samtidigt att hon måste hålla sig till Livsfarliga Verkets råd.
 :club: :shake_head:

Det där med livsfarliga verket köper jag direkt ! :lmao: tack!
Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2008.02.03 - 14:18:36 »

Vassego' det bjuder jag på, men har själv lärt mig på nätet. :rolleyes:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544