Jag kommer ihåg när du berättade om kompisen med mobilen. Som brottsoffer känns det ändå konstigt att tjuvarna har lagen som skyddar dem, men vi är helt skyddslösa! Det är nästan så jag förstår de som tar lagen i egna händer.
Träffade neurologen idag. Kändes som ett bra möte. Botox som vanligt. Men även mycket prat och diskussioner om hur vi går vidare. Det är så skönt att jag kan skriva "vi", och inte "jag".
Jag var ju hos husläkaren tidigare i våras, och husläkaren hade inga anmärkningar på labsvaren. Idag tog jag med labsvaren och visade. Han konstaterade att äggvita i urinen tyder på ev UVI eller något annat som inte står rätt till. Samt att jag har järnbrist. Så nu ska jag på kompletterande provtagning imorgon.
Blir lite förbannad på min husläkare faktiskt. Jäkligt dåligt att inte reflektera när det kommer en pat som klagar på mycket migrän och trötthet och deppighet. Järnbrist är ju en jätte orsak till det. Klantarsel tycker jag. Måste nog byta läkare. Och har jag en sk tyst UVI utan symptom kan det förklara influensakänslan i kroppen, och åter igen migrän.
För övrigt ska jag göra ett till försök på att äta Topimax, men denna gång ökar jag jätte sakta och så är det i kombination med Botoxen, plus att jag inte har läkemedelsutlöst huvudvärk denna gång. Håll tummarna att den gör skillnad. Ja, så har jag fått recept på Naproxen, som är erkänt bra på migrän. Långsammare i starten än kombon Ipren och alvedon, men mer lågtidsverkande. Och elak mot magen. Men jag verkar tåla den relativt bra. Den kan till och med användas som förebyggande medicin, då den inte ger läkemedelsutlöst huvudvärk! Den kan jag ta till när jag bara har mild migrän som inte kräver jättestark medicin. Och som kombination för att undvika att migränen kommer tillbaka efter den jättestarka medicinen. Så kanske jag slipper de här långa anfallen som håller på i 3-4 dagar, som det har varit hela våren.