Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:57:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nystart  (läst 41066 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2010.05.13 - 08:51:29 »

Det kan ju vara annat också. D-vitamin kunde du absolut testa, om du inte redan gör det.

Sen är det ju så för mig att jag har lågkolhydratskost att tacka för det allra mesta. Vill inte missionera om det, men svängande blodsocker är ju verkligen något som kan göra en trött och håglös, för att inte tala om alla andra problem som överdivet kolhydratätande kan ge att man förstår det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #46 skrivet: 2010.05.13 - 17:44:04 »

Det kan ju vara annat också. D-vitamin kunde du absolut testa, om du inte redan gör det.

Sen är det ju så för mig att jag har lågkolhydratskost att tacka för det allra mesta. Vill inte missionera om det, men svängande blodsocker är ju verkligen något som kan göra en trött och håglös, för att inte tala om alla andra problem som överdivet kolhydratätande kan ge att man förstår det.


Har ätit LCHF sen i somras, D-vitamin har testat, men äter jättemycket fet fisk, o hade så högt kalcium att det kanske skulle bli för mycket att även äta D-vitamin. Men har ätit till och från från december till april. Skulle gärna vilja att lchf kan hjälpa meg med detta så att jag slipper medicinera. Med tiden kanske det blir bättre?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2010.05.13 - 17:48:15 »

Har du inte märkt något positivt av kosten?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #48 skrivet: 2010.05.13 - 20:59:29 »

Joda, men kosten kom först och undran om sköldkörteln kom sen. Jag har aldrig tänkt på det förut, så jag kanske vart hypokondriker av att läsa om det. AD tyckte provsvaren såg ok ut.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2010.05.13 - 22:04:51 »

Men det här med att du känner dig trött och oföretagsam, har det påverkats något av kosten då? Tappade du förresten hår innan du började lowcarba också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #50 skrivet: 2010.05.14 - 15:48:41 »

Är det möjligt att "prata" med dej hemul på e-post? Har följt deg en längre tid och du verkar mycket klok.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2010.05.22 - 23:21:52 »

Jag såg inte din fråga, men du listade ju ut hur du skulle göra.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #52 skrivet: 2010.05.23 - 06:40:25 »

Det blir så ibland, jag frågar först och tänker sen, har inte tid att vänta på något svar... Det händer mej faktiskt rätt så ofta :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2010.08.25 - 10:03:57 »

Jag fick ju dubbelslag när jag höjde levaxindosen, fast det tog ett tag innan jag fattade att det var det det berodde på, de har ju aldrig haft någon märkbar effekt, varken positiv eller negativ, förut, så jag tänkte inte ens på det. Hur som slutade jag tvärt med joden för nån vecka sedan. Det påverkade inte dubbelslagen. Jag har blivit trött på ett konstigt sätt. Om det nu beror på levaxinet eller den uteblivna joden, det vet jag inte. Har även haft diverse underliga "sensationer", det pirrar, kryper o.s.v.

Igår beslutade jag att göra tvärtom. Jag tänker gå tillbaks till den förra levaxindosen och börjar med att hoppa över helt ett par dagar för att få ner halten i kroppen fortare. Det borde väl vara OK? Har glömt att ta flera dar i rad förut och det har ju inte märkts på något sätt. Tog en halv droppe jod (halv dos för mig) igår och tänker trappa upp det för säkerhets skull.

Så får jag väl prata med min läkare. Kanske ska man trappa upp levaxindosen långsamt eller också är det bättre att ligga kvar på den gamla. Så här vill jag inte ha det ivf. Jag som var så pigg och fick massor gjort sitter bara och lägger patiens hela dagarna nu.  :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #54 skrivet: 2010.08.25 - 11:02:05 »

Nä fy va det är trist. Jag har i sommar varit väldigt pigg och njutit av känslan. Nu är jag tillbaka i tröttheten igen och jag är övertygad om att jobbet tar musten ur mig psykiskt så nu ska jag försöka hitta något annat.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2010.08.25 - 11:17:50 »

Vad har du för typ av jobb nu?

Jag tror det här blir bra för mig. Det är klart att man ska medicinera korrekt, men inte till priset av detta. Kanske blev för mycket på en gång bara. Iofs konstigt, höjningen var bara från 75 till 100 mg. Och jag tog inte ens det för jag ville äta upp de gamla så jag la till 1/2 varannan dag, 25% ökning istället för ordinerade 33%.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2010.08.25 - 11:37:59 »

Glömde säga att när jag slutade med joden blev problemen med torrhet i ögon och mun mycket värre. Så åtminstone den nyttan gör det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2010.08.25 - 23:51:07 »

Japp. Andra dagen utan Levaxin och brainfoggen är borta. Fortfande en del dubbelslag, men inte i stort sett hela tiden som det varit. Har t.o.m. stordiskat och sånt skit och inte varit så där hängfärdigt trött. Vad är det där för djävulspiller egentligen? I morrn ska jag ivf ta min gamla dos, eller eventuellt halva. Får se.

Tog halv dos jod idag också och är inte lika torr i munnen. Ska ta det lite lugn med det tills jag känner mig helt som vanligt igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #58 skrivet: 2010.08.26 - 07:53:33 »

Du får lära doktorn hur det ska vara......  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2010.08.26 - 09:14:45 »

Nä, det går nog inte.  :shake_head:

Usch, den del säger ju att Levaxin kan göra mer skada än nytta. Tänk om det är så?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544