Drygt 11 veckor och 8,7 kilo väck.
Fortfarande inga umbäranden, inget jag saknar nämnvärt bland "förbjudna" livsmedel. Å andra sidan fuskar jag mellan varven. I helgen t.ex gjorde dottern med sambo en härlig kladdkaka med mjölkchoklad och torkade tranbär och jag mumsade glatt, en rejäl bit med extra mycket vispgrädde förstås
Annat var det i mitt gamla liv när den syndiga grädden mättes med tesked och dessutom gav eftersmak av dåligt samvete..
En positiv förändring jag (rätt eller fel..) tillskriver kosten är att mitt normalt enorma vinterbehov av fuktgivande lotioner och krämer försvunnit. En enda dag utan "smörja" har tidigare resulterat i sandpappersskinn både i ansiktet och på kroppen. Nu är jag len som en barnrumpa..utan all jämförelse i övrigt
Smörjer gör jag än, men mest för doftens och välbefinnandets skull, och skiter jag i det nån dag märks ingen skillnad.
Det enda negativa..OM det nu har med kostomläggningen att göra..är att jag mår dåligt av kaffe som jag tidigare konsumerade rätt flitigt
Det är trist men inte outhärdligt. Botaniserar numera regelbundet i théhyllorna och det är inte heller fy skam..
Och idalinda, jag VET att jag tjatar. Men utan ditt knäckebröd vore livet inte fullt lika behagligt. En generös skiva brie och en sträng paprika. Ååååååh!