Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 20:14:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: lotta  (läst 3679 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
lotta
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 4


« skrivet: 2008.01.16 - 20:44:07 »

Ny här! Brukar vara hos Marie, men gillar att läsa och inspireras av många olika. Läste Skaldemans tre böcker och Litsfeldt och blev alldeles överväldigad över hur detta är möjligt - för jag visste ju att man blir fet av fett! Har tidigare varit med i viktväktarna, käkat pulver, soppor och allt möljigt -  senast har jag varit med i aftonbladets viktklubb i ett år - det hände inte så mycket trots  ansträngning.

Startade LCHF: Förra hösten, hände inte mycket i början med vikten trots ihärdiga försök, fast jag mådde bra av maten. Sjappade i december med uppåtstigande viktkurva och startade på nytt i slutet av året igen.
Framgångar:...... och då kom framgångarna! Har gått ner snabbt nu.
Motgångar: när man ska äta tillsammans med andra och behöva försvara sin matmetod
Nuvarande status: .... på väg
Mål närmaste halvåret: ner i vikt
Långsiktigt mål: först under hundra, sen fortsätta mera neråt, sen hålla sej där
Mitt tips till nybörjaren: Skynda långsamt, låt det ta tid - det är en stor omställning både för kropp och huvud.
Loggat
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #1 skrivet: 2008.01.16 - 22:31:37 »

Stor omställning för kropp och huvud - det har du rätt i, särskilt huvudet, tror jag.  :smack_head:

Välkommen hit!
Loggat

Ha en fettrik dag!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 22 databasfrågor.