Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:39:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur sköter man bäst sina Gjutgärnspannor och kastruller?  (läst 5009 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« skrivet: 2009.07.14 - 15:55:25 »

ja hur tar man egentligen bäst hand om sina gjurgärnsklenoder!?  :confused3: .. nån som har koll på hur man kan ge nytt liv åt slitna pannor och grytor?.. hur man får till den där braiga stekytan igen?!   :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.07.14 - 16:22:27 »

Jag tycker att det bästa sättet är att först diska ur dem ordentligt med hett vatten. När detta är gjort, ställer man panna eller kastrull (den ska vara torr!) på spisen, täcker bottnen med salt och häller i mjölk så att det täcker saltet. Sen är det bara att bränna på på högsta värmen och koka upp tills mjölken skär sig. (Det ser man på att den blir tunn och blåaktig i färgen.) Diska ur salt/mjölkblandningen med varmt vatten och olja in pannan. Efter denna behandling bör den vara som ny! Funkar alltid här iaf, så får väl hoppas att det går lika bra hos dig!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.07.14 - 16:28:47 »

 :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

tackar så mycket Corny! det verkar vara ett enkelt och bra sätt att få liv i mina gammla pannor igen! :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544