Tack igen för responsen, kan förstå att du har endel erfarenhet Levis, efter så lång tid med exem. Då vet du säkerligen också allt om alla jobbiga situationer man kan hamna i, just för att man inte ser så "läcker" ut alltid
(Och har man psoriasis på händerna, så köper man oftast mkt långärmade tröjor, skjortor etc .. Det är mest hämmande på sommaren förstås, det ser ut som om jag krupit från Stockholm till Malmö på knäna typ ... så kjol eller kortbyxor är uteslutet för min del .. Ja, förlåt, jag tycker lite synd om mig själv ibland, men som oftast är jag ganska positiv
)
Den typ av psoriasis som fann det lämpligt att attackera min kropp, kom smygande då jag var i trettonårsåldern. Det började som en liten skorpa i anslutning till örat. Sen fick jag på armbågarna. Då jag fick mitt första barn 1987 så fick jag även på knäna, och slutligen på anklarna 1989 när andra och sista barnet kom.. Sen fick jag på handlederna för 5-6 år sedan.
Alltså en sådan typ av psoriasis som dyker upp i anslutning till lederna. Har aldrig haft i ex hårbotten, men om jag använder smink kontinuerligt, som ex maskara .. då får jag psoriasis i anslutning till ögonlocken
Jag slängde cortisonsalvorna åt fanders för många herrans år sedan, de tog väl bort endel av psoriasisen, men huden försvann också liksom .. blev tunnare än papper.
Jag upplever också att något positivt börjat ske i skinnet nu när jag äter mera fett och tagit bort processad mat och kolhydrater. Skall bli spännande att se fortsättningen, hoppas det blir positivt!
Det var en intressant sida du länkat till Hemul, men jag funderar över hur man i så fall får tag i det där medlet? (Hmm.. det kanske du har belyst någon annan stans..?)
Helt ärligt så tror jag inte att jag är allergisk mot ägg. Eller säg såhär, det skulle överraska mig om det är så, eftersom jag lutar mera åt teorin om avgiftning.
Jag kanske till och med skulle vilja prova det där medlet
Jag har ju en och annan fläck att testa på.