Hej igen Hemul!
Jodå, jag har nog blivit en "kostnörd" av sällan skådat slag .. Min gubbe är sedan länge, van att leta upp mig vid någon hylla när vi handlar.. läsandes innehållsförteckningar
Det roliga i kråksången är att det har smittat av sig på honom med
Fast det är klart, numera vet jag på ett ungefär vad jag vill handla, och vilka affärer som har det jag vill ha. Man kan kanske säga att det tar ungefär ett år att anamma nya vanor och bli bekväm med det. Sedan är det förstås ständigt nya upptäckter av trevliga produkter som vi inlemmar i vår kost. Ett exempel är åter igen vår hälsokostaffär, som har underbara ostar utan ett endaste E-nummer. Nu i jul köpte vi en edamer som var absolut underbar!
En upptäckt jag gjort, är alla underbara eko/krav kryddor som finns! Jag köper kryddorna i vår hälsokostaffär, som för ett märke som heter Sonnentor. Ljuvliga kryddor, som smakar så mycket mera än knorr och santa maria.
Även om de är lite dyrare, tror jag att det blir ungefär det samma priset i längden, eftersom man inte behöver krydda lika mycket. Det är mera smak i de här kryddorna
Krukset, som jag ser det (nu när jag kikar i backspegeln) är att jag ätit för stora portioner .. För mig har det inneburit att jag gick upp i vikt
Gubben har nästintill stått still (?).
Men faktisk har det vänt, så att jag nu är på väg ner igen
Den bästa presenten med den här kosten är att jag numera knappt har någon psoriasis alls
En annan sak som säkerligen också har påverkat just psoriasisen är nog att jag sanerat tänder för amalgam.
Men båda sakerna har klart effekt på min kropp, det känns underbart
Det känns härligt att läsa om flera som blivit av med snarkning efter att ha bytt kost! Det ger förhoppning om att så skall bli fallet här med. Nu tror jag i och för sig att det handlar om stress också, vad det gäller min gubbe. Han har det ofta stressigt på jobbet.. ibland så han väljer bort lunchen för att göra färdigt ett jobb .. inte bra
Det är intressant att läsa det du skriver om inkontinens! Jag jobbar inom vården och kan konstatera att just inkontinens smyger sig nedöver i åldrarna också.. Ett fruktansvärt jobbigt handikapp för många människor, så bra att du blivit nästan av med din