Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:31:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Har du fräs på sköldkörteln eller inte?
Har konstaterad underfunktion i sköldkörteln
Misstänker att jag har det, men ej konstaterat
Tror inte att jag har det
VET att jag inte har det

Sidor: 1 ... 12 13 [14]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hypotyroidos, jod och övervikt  (läst 144108 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #195 skrivet: 2009.04.10 - 19:49:48 »

På startsidan, ja! Det andra kollade jag inte förrän nu!  :rolleyes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #196 skrivet: 2009.05.24 - 09:21:35 »

När mina hundar får svamp under trampdynorna baddar jag med bakpulver uppblött med vatten...... kan det vara något?? Efter vad jag förstår försvinner det ganska lätt för att man ändrar ph-värdet runt svampen som då inte trivs.
Anki

Tack för tipset, jag testade igår kväll när jag höll på att dö av klådan. Den var fruktansvärd. Jag baddade med ganska stark bakpulverlösning samt dränkte bomullsrondeller i lösningen och stoppade de i vaginan. Lät de sitta en stund, tills frätandet blev för jobbigt, tog ut och gick utan trosor resten av kvällen. Efter 20-30min hade all klåda försvunnit. Helt underbart.  :yay:

Tack så hemskt mycket för tipset.  :worshippy:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2009.05.24 - 09:44:21 »

Glad det funkade även i den änden  :whink:
Anki
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #198 skrivet: 2009.06.05 - 10:19:11 »

Jag ska väl skriva här jag med då. Jag har också penslat jodopax, eller jag hällde direkt ur flaskan och fick torka golv efteråt  :angry: Hursomehlst var det bara svagt gult efter 1 timma och efter ca 6 timmar var det borta helt. Nu har även jag beställt jod eftersom jag tvilar på att min doktor tänker göra något åt mina problem. Återkommer när jag fått flaskan.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2009.06.05 - 12:57:31 »

Lycka till! Och ta det lugnt och känn efter hur du mår.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #200 skrivet: 2009.06.10 - 00:01:25 »

Idag är det tre månader sedan jag började med jod. Enligt Brownstein skulle det ta så lång tid för någon som var frisk och tog 50 mg jod per dag att bli av med jodbristen.
Jag räknar med att det tar längre tid för mig. Jag minskade ju ner till underhållsdos (ca 12-24 mg) medan jag tog antibiotika och jag tyckte att jag fick tillbaka en liten aning av mina gamla hypotyreosproblem.
Men det här med jod är det bästa jag gjort på mycket länge! :thumbsup: Så bra som jag mår nu minns jag inte när jag gjorde sist, men det var många år sedan.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2009.06.10 - 02:12:33 »

Det var roligt att höra!  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #202 skrivet: 2009.06.10 - 09:58:54 »

Låter hoppingevande. Tycker också jag känner mig lite piggare. Min plan är att jag ska berätta för min doktor nästa vecka att jag äter jod och se vad hon säger. Dom måste fatta att om inte dom vill hjälpa så hittar vi lösningen på annat håll utan för deras kontroll.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #203 skrivet: 2009.06.10 - 14:24:08 »

Hur var det, hade du (konstaterad) underfunktion i sköldkörteln? Du läste det där om att jod orsakar högt TSH de första månaderna va? Så man måste tala om det i fall de tar sådana prov. De känner antagligen inte till detta om de inte är specialintresserade och risken är att man får medicin man inte behöver och så kanke det inte blir så kul.

Ska se om jag kan hitta det. Jo! Halvvägs ner i det långa första inlägget, "Uppdaterat 2009.04.02 02:53 Detta är jätteviktigt, så nu läser ni!". :shy:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1064.0.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #204 skrivet: 2009.06.10 - 16:41:01 »

Nä jag har ingen konstatderad underfunktion, jag bara gissar. Vet inte heller exakt vilka prover doktorn tog, fick bara i telefon veta att allt såg bra ut. Men jag tycker inte det skadar att äta lite jod så jag gör det men ska minska dosen drastiskt. Jag äter ingen annan medicin.
Loggat

Sidor: 1 ... 12 13 [14]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544