Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:34:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Har du fräs på sköldkörteln eller inte?
Har konstaterad underfunktion i sköldkörteln
Misstänker att jag har det, men ej konstaterat
Tror inte att jag har det
VET att jag inte har det

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hypotyroidos, jod och övervikt  (läst 144172 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #75 skrivet: 2009.03.18 - 21:42:44 »

Det här hittade jag:

Citat
Kaliumbromat
Kaliumbromat användes tidigare som mjölbehandlingsmedel i vissa mjölsorter. Preparatet förbjöds som tillsats till mjöl 1 januari 1983. Orsaken var misstankar om att ämnet kunde framkalla allergier hos bagare.


Annars finns det ju i färger, mediciner, sanitetsartiklar, film, fotopapper, bekämpningsmedel, bromerade flamskyddsmedel och används tydligen mer och mer istället för klor  i pooler.

Loggat
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #76 skrivet: 2009.03.19 - 15:56:34 »

Har idag inhandlat Algtabletter från Alg-Börje. Fria från socker, jäst,färgämnen o konserveringsmedel. Man tar 1 tablett/dag första veckan och sedan 2/dag. 2 tabletter ger 150mcg Jod  = 100 % av RDI. Dessutom får man i sig  mineraler, spårämnen och ett 20-tal aminosyror i sin naturliga balans. Få se vad som händer nu.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2009.03.19 - 22:14:04 »

Tyvärr har jag inte märkt nåt av mina.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #78 skrivet: 2009.03.20 - 00:21:38 »

Jag ska testa algtabletterna! Tack, Lisbeth, för tipset!  :flowers: Har iofs hört om dem innan, men då handlade det om fåglar som fick tabletterna, så jag reflekterade inte ens över att människor kunde ha nytta  av dem också.  :rolleyes: :redface: Bara spirulina (vilket ju tabletterna innehöll), gjorde en kompis till mig någon morgondrink av varje dag i ett tag. Det mådde hon mycket bättre av, så kanske det här är något slags mirakekur?! För det innehåller ju spirulina + alla möjliga andra saker!  :lol:
Hemul: Förstår att du har testat på samma kur. Undrar hur länge du provade, och om du mådde bättre eller sämre eller om det varken var till eller från.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2009.03.20 - 08:33:09 »

Jag har ätit algtabletter i nåt år, kanske 2. Jag har inte märkt någonting. Har inte tänkt på det så mycket eftersom jag började ta dem därför att jag åt så mycket mindre salt än förr, ibland ojoderat, och jag ville inte få jodbrist.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2009.03.20 - 20:21:53 »

Jag mailade dr Brownstein, eller rättare sagt så använde jag formuläret på hans sajt, och frågade om fraktpriser till gamla Europa eftersom man inte kan se det i shoppingcarten. Fick omgående svar.


Hello,
  Thank you for your email question.  The cost of shipping 1 -2 books to Europe is $15.  If you order 3-4 then the cost is $30.  Once you place your order we will email you the cost.  Only after we email you the cost will we process the order.
Thank you,
*****at-Medical Alternatives Press


Beställer man bara en bok blir det då $30, kr 238:45 med dagens kurs. Kronan verkar ha stigit gentemot dollarn igen, 8:16. För bara ett par dar sedan kostade ju en dollar nästan en tia.

Funderar på att beställa jodboken + Overcoming Thyroid Disorders för att få två på samma frakt. Misstänker att sköldkörtelboken kan göra en frustrerad dock eftersom det är svårt att få tag på de alternativa medikamenten här.  :blink:


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2009.03.20 - 21:20:18 »

Kunde inte hålla mig. Har beställt. Nu är det bara att vänta och hoppas att tullen är upptagna med annat.  :ninja:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #82 skrivet: 2009.03.20 - 22:57:12 »

Bra, hemul! Men jag hoppas att du bara behöver betala 15 dollar (det finns inget dollartecken på skrivbordet!!!) för frakten , för det var ju priset för en bok. När du har läst klart, kan du ta kopior och maila över boken till mig!  :bg:  Jag vill också läsa den! Men har inte råd för tillfället!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2009.03.20 - 23:24:42 »

Har du inte ett svensk tangentbord? CTRL+ALT+4.

Vaddå? Frakten kostar $15 och böckerna $15 styck. Jag beställde båda, så $45 blir det.

De har fått jättebra omdömen på Amazon. Tyvärr säljs de inte direkt av Amazon, bara av privata säljare. Måste bero på förlaget. Eget förlag, kanske.
http://www.amazon.com/Overcoming-Thyroid-Disorders-David-Brownstein/product-reviews/0966088220/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

Det enda negativa är att karln verkar spotta ur sig böcker och att han inte direkt bjussar på nån gratisinformation på sin sajt. Känns lite money machine.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #84 skrivet: 2009.03.21 - 00:01:48 »

Oj, förlåt mig! Jag menade såklart bara $15 för frakten! Inget annat. (Vilket skittangentbord jag har. Dollartecknet gömde sig förra gången! Jag såg det inte. Mycket listigt av det!)
Enligt läsarrecentionerna är ju den här boken uppenbarligen guld värd! Hoppas bara att du tycker detsamma!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #85 skrivet: 2009.03.21 - 00:34:43 »

Jag är rädd att det rekommenderas att man ska skaffa sig en sån där holistisk läkare och börja knapra bioidentiska hormner. Har du kollat på filmen förresten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #86 skrivet: 2009.03.21 - 01:05:10 »

Jag har försökt, men det är en massa hack hela tiden. Den stannar upp ungefär var tredje sekund. Ska försöka kolla igen, och hoppas på att det är bättre då.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2009.03.21 - 11:02:39 »

Fick du ner 100%? Vad har du för spelare? Du kanske inte har uppdaterade codecs. Prova VLC (gratis). Den kan dessutom spela alla konsiga format man kan råka ut för.
http://www.videolan.org/vlc/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2009.03.21 - 23:43:36 »

Det här hittade jag:

Citat
Kaliumbromat
Kaliumbromat användes tidigare som mjölbehandlingsmedel i vissa mjölsorter. Preparatet förbjöds som tillsats till mjöl 1 januari 1983. Orsaken var misstankar om att ämnet kunde framkalla allergier hos bagare.


Annars finns det ju i färger, mediciner, sanitetsartiklar, film, fotopapper, bekämpningsmedel, bromerade flamskyddsmedel och används tydligen mer och mer istället för klor  i pooler.


Oj, jag såg inte ditt inlägg förrän nu. Vad bra! Inte för att jag äter bröd längre, men jag ömmar för dem som gör det.

Fotografering var min hobby förut. Där stod man och blaskade med händerna i framkallningsvätska. De innehåller cancerogena ämnen de där sakerna också.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2009.03.23 - 18:07:35 »

Jag tror min jod har kommit redan. Har fått ett rek. Verkar ju iofs konstigt om de skickar rek.  :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544