Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 20:40:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278513 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #435 skrivet: 2012.06.29 - 09:31:52 »

jag ar overtygat om att traning knappt paverkar viktminskning. visst ar det bra med att rora sig men jag har aldrig markt jag gatt ner av det...
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #436 skrivet: 2012.06.29 - 13:29:05 »

Tufft!  :worshippy:

Jo, nog är det kalorierna som styr lik förbannat. Jag tycker dock att det är konstigt att träning inte ger nåt, det är ju min erfarenhet också. Man måste ju rimligtvis göra av med energi när man håller på. Jag har rört mig väldigt mycket i sommar jämfört med vad jag brukar. Lågintensiv träning under längre tid är ju det som ska ge mest och se hur det gått!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #437 skrivet: 2012.06.29 - 14:03:40 »

Jonas Berqvist skriver i sin bok att om man ska gå ner i vikt ska man träna styrketräning men jag gör ju det också :) Jag vet inte vart kroppen tar energin ifrån.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #438 skrivet: 2012.06.29 - 16:01:02 »

Jag med, men det har inte hjälpt heller. Ju mer man gör desto sämre går det.   :worried:
Loggat

Tina

« Svara #439 skrivet: 2012.07.01 - 20:22:38 »

Hur mycket belägg har alla dessa "förståsigpåare" för vilken typ av träning man minskar i vikt av. Eller det här "rör på dig mer så går du ner i vikt".

Helgen har var it besvärlig matmässig. Det jobbigaste med LCHF är när jag är iväg på hundaktiviteter. I helgen har jag hållit kurs. Hade hört mig för vad det var för mat i förväg men det blev svårt ändå. Jag brukar ta en smörklick till maten men här fanns bara lätta. Så till frukost blev det 3 kokta ägg men jag höll mig mätt på det. Lunchen hade jag med mig idag och å blev det bra, men den fick inte intas i matsalen med de andra. Känner mig avvikande och besvärlig. Får se vad helgens mat har gjort med vågen i morgon. Sista vägningen på ett tag. Vi flyttar ut på landet och där har jag ingen våg. Inget internet heller.
Ha en skön sommar kära fettbobbor!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #440 skrivet: 2012.07.01 - 20:52:38 »

Det kan bero på att du ÄR avvikande och besvärlig!  :lick: :smooch:

Men hörru, skaffa en sån där liten kylbag om du inte har, du vet en sån där som rymmer en 6-pack. Då kan du ju ha med lite smör utan att det flyter. Håller sig ju kallt länge bara man inte öppnar stup i kvarten, speciellt om man slänger i en frysklamp.
Loggat

Tina

« Svara #441 skrivet: 2012.07.29 - 19:49:17 »

Hej på er!
Tillbaka till den uppkopplade världen. Fantastiskt skönt att varit på landet och knappt varit nåbar ens via sms.
Sommaren har varit bra och min "kur" verkar funka. Trots vanligt semesterslarv har jag gått ner 2 kg. Jag har också börjat svettas när jag tränar, det har jag inte gjort tidigare. Jag tolkar det som att det blivit fart på ämnesomsättningen. En annan intressant sak är att den här vanliga morgonstelheten som jag vant mig att leva med nästan försvunnit i och med att jag inte äter mjölkprodukter. När jag slarvar med det så är jag stelare igen morgonen efter.

Imorgon är det jobb igen, har ingen större lust men det är bara att ge sig in i skiten, nu ska jag kolla in vad ni haft för er i sommar.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #442 skrivet: 2012.07.29 - 20:07:03 »

Vad bra!  :clapping:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #443 skrivet: 2012.08.06 - 20:24:15 »

En sådan " koppla bort från allt" sommar låter riktigt nyttigt!
Intressant att även du kopplar mjölken med problem.

Min experiment med  mjölk direkt från bonden får visa om jag klarar den utan att få snuva under vinterhalvåret.
Då börjar jag tro att alla som upplever problem med mjölk har kanske problem med bara hur det behandlas.

Om du vill experimentera kan du testa gammaldax mjölk, den i willys i alla fall är ohomogeniserad.
sonen som har laktosintolerans klarade av att dricka den utan beskymmer.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #444 skrivet: 2012.08.06 - 20:47:39 »

Har Willys egen gammaldags nu?  :shock:
Loggat

Tina

« Svara #445 skrivet: 2012.08.07 - 11:56:57 »

Nja fast enligt näringstanten på Näringskällan hade jag för mycket kalcium och det är överskottet som sätter sig i lederna. Därför spelar det nog ingen större roll hur mjölken är behandlad. Sen är det inte mjölk i sig jag saknar utan fram förallt ost i olika former. Men visst är det intressant med den här mjölkbehandlingen. Min dotter klarar Järnamjölk som är lågpastöriserad och inte homogeniserad rätt bra.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #446 skrivet: 2012.08.07 - 18:10:49 »

Jap, järnamjölk verkar vara samma sak som " gammaldax " i mina öron.
Ju, willys har gammelmjölk i 2 liters plastkannor. Jag fattar inte varför de måste ha just plastdunkar.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #447 skrivet: 2012.08.07 - 18:18:55 »

Måste jag kolla efter. Ska dit ikväll om det bara slutar regna. Det är ju plast i tetrorna ivf, så det kanske inte spelar nån roll.  :sneaktongue:
Loggat

Tina

« Svara #448 skrivet: 2012.08.08 - 11:12:42 »

Menar du Åsens? Den gillar min son. Stör mig också på dunkarna, Järnamjölken säljs i påsar, lätt att förvara i kylen innan man öppnat dom men lite knöligare när de är öppnade men då kan man hälla över i en fin kanna istället.

För övrigt har vikten smygit sig upp igen vilket är irriterande. Svävade ut lite i helgen så det kan bero på det. 72 blankt var det i morse.
Loggat

Tina

« Svara #449 skrivet: 2012.08.16 - 14:13:50 »

Nu i helgen smäller det, på lördag ska jag springa midnattsloppet. Tyvärr känner jag mig lite hängig och det är en förkylning på gång. En sådan där irriterande lchf-förkylning som aldrig riktigt bryter ut. Nu har jag kollat tiderna också och det är på håret att jag klarar milen innan de stänger. Jag är ju inte så snabb precis. Ja ni hör att det är gnälligt nu. Jag behöver lite pepp.
Loggat

Sidor: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544