Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 00:23:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 39   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tinas väg till att bli LCHF:are  (läst 278589 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #315 skrivet: 2012.02.20 - 13:19:36 »

Har du märkt annars några fördelar med macan? Är du piggare?
Jag har testat det bara ett par gånger och har inte riktigt hittat något rätt där jag kan smidigt blanda den i.
Däremot har jag nu maca-fröer i groddning. Det kanske blir nyttiga gröna blad av den  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #316 skrivet: 2012.02.20 - 14:05:01 »

Smakar det skit alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #317 skrivet: 2012.02.21 - 16:36:11 »

Inte skit men inte gott heller, ungefär som att äta vetemjöl med lite konstig bismak, ingen höjdare alltså.
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #318 skrivet: 2012.02.22 - 16:18:04 »

Jag tycker inte det hade så mycket effekt på piggheten men på matsmältningen. Nu har "någon" snott batterierna till vågen så jag kan inte kolla om jag går ner sedan jag tagit paus, med macan. Men det känns bättre på något sätt. Jag fick ha massa kakao i äggmjölken för att slippa den äckliga macasmaken också, det kan ha bidragit till viktökningen.

Men nu en anna konstig grej. Igår serverades semlor på jobbet. Jag tog en men åt bara grädden och lite mandelmassa. Direkt fick jag världens magknip och mådde illa och det höll i sig resten av dagen. Idag bjöd en kompis på "Berry boost". Jag tog en pyttig som var gjord av olika bär och fruktjuice. Genast fick jag ont i magen igen. Kan man få ont i magen av socker? Jag har kunnat äta sådant här tidigare.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #319 skrivet: 2012.02.22 - 21:31:24 »

Det är möjligt men de få ggr jag ätit socker; inga knip  :crazy:
Det kan mer vara äckelkänslor. Socker är inte ngt jag tänker på längre.. jag tänker mer 6gr kolh. knäcke  :loony:
Loggat
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #320 skrivet: 2012.02.24 - 09:22:05 »

Nu vet jag inte hur strikt du kör LCHF men går på din rubrik.  :smile: Kroppen är ju smart och om man äter extremt lite kolhydrater finns det ju ingen anledning att ha ett överflöd av sånt som ska bryta ner dom. På LCHF äter man ju ofta en mindre mängd mat och betydligt mindre mängd fibrer så man kan tänka sig att även tarmfloran minskar och ändrar sin sammansättning. Varför ha en mängd bakterier för kolhydrater om det inte kommer några?
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Tina

« Svara #321 skrivet: 2012.02.24 - 10:25:12 »

Subcalva, det kan du ha rätt i. Fick knip igår med trots att jag bara åt några mandlar. Funderar på om kaffe och stress är boven och så kommer det sött som stör bakteriefloran. Idag jobbar jag hemma och har det lugnt och skönt, får se om det hjälper.
Loggat

Tina

« Svara #322 skrivet: 2012.02.26 - 13:25:03 »

Hua, igår var vi bortbjudna och trugades på lite efterätt. Mådde illa efteråt och kräktes på hemvägen på min fina nya kappa  :sad:

Något helt annat. Maken testade den här lavcarbbrödmixen i fredags. Riktigt gott men alldeles för dyrt. Men ibland kanske man kan unna sig det. Väldigt smidigt i alla fall.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #323 skrivet: 2012.02.26 - 16:54:28 »

Reagerar du så på socker?  :shock:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #324 skrivet: 2012.02.26 - 18:51:20 »

:sad: för dig och kappan.
Gick den att tvätta vanligt, eller är det kemi-tvätt som gäller?

var det en reaktion på socker, eller kunde det vara matförgiftning?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #325 skrivet: 2012.02.26 - 19:09:21 »

Kom att tänka på att jag fick diarré av den där chokladen... Smällde i mig hela kakan, var väl så där 25 g socker. Det är ungefär vad jag brukar äta till middag, men i form av stärkelse och med annat till. Kan det vara så att man reagerar på större mängder socker på en gång? Är osäker på om jag testat förut. Glass och sånt, men det blir inga 25 g och så är det ju mer "mat" än i en chokladkaka.
Loggat

Tina

« Svara #326 skrivet: 2012.02.26 - 19:52:53 »

Ja någonting är det, fast det var massa saker i efterrätten, vit choklad, apelsin, kladdkaka (säkert med mjöl) Men jag har inte varit så här känslig förut. Kappan måste kemas, får lämna in den imorgon.
Loggat

Tina

« Svara #327 skrivet: 2012.03.05 - 17:35:28 »

I helgen har jag varit vasaloppscoach åt maken som tog sig runt på 7:24:24. Är grymt impad men skulle själv aldrig ge mig i kast med ett sådant stolleprov. Hur som är det intressant hur svårt det är om man inte går på rena kolhydrater. Först var det middagen som ingick i vårt paket. Vi kom när den pågått en timma och då var köttfärsbiffarna slut. Kvar fanns en geggig carbonara eller vad det skulle föreställa, lasagne och pasta med tomatsås, även det ihopgeggat. Det blev till att ge sig ut på "stan" och vi hittade faktiskt ett riktigt trevligt ställe så maken fick ladda med kycklingbröst istället.

Frukosten var ok, kokta ägg med smör och lite kaviar, sill och olika pålägg. Man kunde grädda sig våfflor så jag fick vispgrädde till kaffet, det är extra lyx tycker jag. Tog med mig några ägg att ha under dagen + några ostrullar. Det låg påsar framme så det var helt ok att ta med matsäck.

Men stackars maken då, han har ju diabetes och redan efter första blåbärsoppan låg han alldeles för högt i blodsocker och fick nöja sig med vatten resten av loppet. Trots det presterade han bra och hade ork hela vägen vilket visar att det går utmärkt även utan allt detta socker. Han hade tryckt i sig lite potatis till middagen och några finncrisp på morgonen. Det här var kl 3 på morgonen och efter det inget alls. Intressant tycker jag.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #328 skrivet: 2012.03.05 - 17:50:56 »

Strongt!  :clapping:

Jag skulle heller aldrig göra något sådant.  :shake_head:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #329 skrivet: 2012.03.05 - 19:30:21 »

Vilken bedrift!! Säg till honom jag beundrar hans bedrift!!!
Loggat

Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 39   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544