Trött
Tina:
Hihi ok, jag får väl förbereda mig på det värsta då.
Min plan är att om jag känner behov stoppar jag i mig en frukt eller finn crisp.
skogsstjrna:
Hejhej! :wave:
Lite beror det ju på vad man ska syssla med... ska man göra något viktigt där det är väsenligt att man är skärpt (tenta, samtal med chefen, ett viktigt kundmöte) så kan man ju ta till en frukt eller så. Det skiljer ju en del på frukt och frukt, men det där kan du redan som gammal GI:are.
Är man bara lite allmänt kvällsugen, men egentligen inte ska göra nåt mer väsentligt än att gå en kvällspromenad med hunden eller kolla på teve tycker jag man kan försöka hålla ut och dricka vatten + äta nåt bättre. En skål oliver framför teven är väl inte helt fel, även om det inte är fredag... Och särskilt idag, då det faktiskt ÄR fredag... Oj då, vad koko det blev... :pippi:
pitch:
Citat från: skogsstjrna skrivet 2009.01.16 - 14:33:34
samtal med chefen
Jag är lite slö i skallen därför att jag vill bli bättre, friskare och en mer alert medarbetare....vill du veta hur/varför?
Varför skulle det vara neg?
Tina:
Citat från: hemul skrivet 2009.01.14 - 17:08:36
Vänta du bara! :laugh:
Jag TÄNKTE trappa ner, men mådde finemang första dan på ganska lite kolisar, skippade t.o.m. min kvällsranson. Nästa dag åt jag ännu mindre och allt var prima. Så jag tog bort allt. Efter några dar kom eländet, men då ville jag inte förlora den tid jag redan lagt ner, så jag fortsatte. Dumt. Det är visst vanligt att man mår hyfsat de första dagarna. Kroppen har väl lager att ta av antar jag.
En vecka precis idag och jag har gjort precis samma misstag som du. Tänkte trappa ner men har inte varit det minsta sugen på vare sig frukt eller finn crisp. Det straffar sig nu för idag mår jag skit. Hjärnan har inte vaknat, benen känns som bly och morgonpromenaden var en plåga, stapplade hem sista biten helt slut. Svettas dessutom kopiöst och får nog duscha igen innan jag åker till jobbet. Ska man hålla ut eller stoppa i sig en frukt?
hemul:
Vore det jag, idag, så skulle jag lägga till lite kolisar. Det räcker säkert med ganska lite.
Jag mådde precis som du. Flåset var noll. Hjärnan funkade bara inte. Som exempel, jag mailar mycket på engelska. Ibland blir man ju sittande och kommer inte på vad något heter på engelska. Att det blev värre var väl inte så konstigt. Men när jag var på Willys och skulle ha nåt i frysdisken, så gick jag förtvivlat runt och försökte komma på vad det hette på engelska, för jag trodde inte jag kunde leta efter det förrän jag visste det. Det tog säkert 5 minuter innan jag insåg att det var nåt galet med logiken där. Så virrig blev jag. :lol1:
Men jag hör till dem som inte mår riktigt bra på jättelite kolisar. Jag fortsatte att känna mig trött och dysfunktionell, även om det blev bättre. Senare, när jag läst mer, så kom jag också fram till att jag inte vill äta extremlite kh. Jag tror mer på modellerna där man äter LITE kh. Då började jag också må bra och förbättringarna började trilla in. Så jag slängde antagligen bort flera månader på att må dåligt i onödan. :clubhead:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida