Flytande margarin

<< < (2/7) > >>

Langhol:
Välkommen! :lol:
Instämmer med föregående skrivare! SMÖR!!!

miar70:
Citat från: hemul skrivet 2008.12.10 - 20:32:03

Citat från: miar70 skrivet 2008.12.10 - 20:20:10

Storfrämmande - jo jag tackar  :whink: :inlove:

Hmm. Får man någon förklaring till det där eller?  :crazy:

Ja, alltså, jag och Fjällmor häckar på ett annat forum också, där det pratas mycket barn  :whink: Det är hon och några andra fettälskare som "lurat" hit mig :clapgrin:

Okej, jag ska försöka få familjen att förstå att det är smör som gäller... Tack för välkomnandet, förresten, Langhol :smile:!

Så skönt att det inte var petnoga med vart inlägget hamnade! För min del får det gärna ligga kvar här  :whink:

Bookia:
Smör, ghee eller kokosolja, dvs mättade fetter för stekning eftersom de kemiska bindningarna är stabila och inte förstörs lika lätt av värme.

Ekologisk kallpressad olivolja ringlad över sallad, ekologisk kallpressad rapsolja om du vill göra egen majonnäs (sisådär en miljard gånger godare än köpediton) och avocado som innehåller mest enkelomättade fetter är de fetter som är ok att äta. Inget av oljorna eller avocadon får värmas utan ska ätas kalla/rumsvarma.

Margarin är kemisk sörja, släng i sophinken och titta aldrig åt dem igen i affären. Det kommer din kropp tacka dig för.

miar70:
Tack för den fina sammanfattningen Bookia :smile: !

Jag älskar ju majjo, men ÄR det verkligen okej att äta mycket sånt? För en fettskrämd stackare som mig låter det så overkligt  :blink:.

Och hur äter ni avokado? Bara den, eller nåt till?

Ni ser ju - jag kan ingenting om det här... jag får be om ursäkt för alla dumma frågor  :shy:

MiaP:
Hej miar70 och välkommen. Jo här är vi smörätare allihopa. Men det går bra med Bregott också. Jag brukar ha Bregott på ostskivor rulla ihop och äter istället för smörgås. Det brukar jag ta morgonen om jag inte hinner laga frukost. 
 :wave: :wave: :whistle:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida