Biosa |
<< < (2/9) > >> |
hemul: Dr Kwasniewski har en radikal metod mot trög mage. Ät några katrinplommon. :whink: |
idalinda: Varje dag med 37 kolisar / 100g , vad väger en , hmm |
hemul: Inte mycket. Jag har en burk så jag kan kolla. Hemul tassar i väg till köket... :penguin_waddle: |
hemul: 10 stycken vägde 54 g. Så 5.4 g styck då. På min burk står dock 65 g kolisar och jag har 54 g antecknat. Det är väl från SLV. Och du har 37? Om man räknar på 60 g kh så blir det 3.24 g/katrinplommon. Så en liten kompott på 2-3 stycken då och då är väl inte hela världen. Innehåller dina bara 37 g så blir det ju ännu mindre. |
idalinda: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11063&lang=sv plommon enligt fineli skulle innehålla bara 37 men man måste kolla på påsen när man handlar nästa gång. Jag har funderat här om man skulle mixa ett par och blanda i voffeldegen eller något sådant. Julstjärnor (finska julbakelser) innehåller ju katrinblommon . Det är alltså en kvadrat av smördeg , med en klick pureat katrinplommon på mitten. Man gör ca. 3 cm snitt från varje hörn och viker sedan varannan " propell-blad" mitten . Hur skulle man kunna göra smördeg utan vetemjöl :dribble:??? Det vore en drömm att blanda lite katrimblommon till någon bakelse ... |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |