Biosa |
<< < (3/9) > >> |
hemul: 37 låter ju rimligare när man tänker efter. 65, det skulle ju knastra mellan tänderna. Det är en vanlig burk från ICA jag har. Kan de ändå ha räknat med fibrer? Dr K använder faktiskt en del torkad frukt i sina recept. För vissa kolhydratsnåla kakor står t.ex. att man kan blanda i torkad frukt. Funderar på att testa en sån till jul. Ja, smördeg! Då skulle man kunna göra krustader! :lol2: |
idalinda: Jag har just nu päron på torkollan :yay:. Styrmannen kom på det idag när vi pratade att det går inte spara päron på något vettigt sätt och att vi egentligen inte använder dom alls, bara smakar någon frukt under senhösten. Men torkningen verkar göra gott för päronen ( har redan smakat några :lick:) fundering går om man skulle smula den sedan i en mortel och använda som socker i choklad eller på pannkakan/vofflorna eller någon muffins :dribble: |
hemul: Har du en tork eller kör du i ugnen? Använda som sötning tror jag absolut går! Brukar mosa ett par skivor banan ibland och blanda med bär. Det blir jättesött! :tongue: |
idalinda: Citat från: idalinda skrivet 2008.09.29 - 22:47:07 Jag har just nu päron på torkollan :yay:. torkolla :whink: har jag alltså. Du har väl bananer frysen först ett par timmar ... men säg inget till mina barn, jag har sagt att banan är farligt och vi har inte käkat det på evigeter. Alla här älskade ju halvfrysta bananer och halvtinade bär mixade ... |
hemul: Det är nödförrådet. Det går bra med färsk också. Ingen fläkt eller så? Ollan bara står framme? |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |