Biosa
(1/9) > >>
Bookia:
Jag prenumererar på 2000-talets vetenskap, som är en salig blandning av suspekta hälsobehandlingar och många vettiga sådana också, i vilket fall som helst är varje nummer en väldigt underhållande läsning.
I nåt nummer nyligen hade de reklam för en produkt som heter Biosa, som är mjölksyrebakterier på flaska. Artikeln var verkligen subjektiv men jag tänkte att det kanske kan vara värt att testa, för min mage är ju inte bra, inte efter alla antibiotikabehandlingar för UVI samt långtidsbehandlingen med Diflucan. Att bakteriefloran i mina tarmar är rubbad är att uttrycka det milt och att dricka mjölksyrebakterier kändes ju rätt harmlöst.
Så en flaska införskaffades och nu har jag tagit 1tsk varje morgon och varje kväll i 2 veckor, och jag är LYRISK.  :thumbsup:
Jag kan inte minnas när magen har funkat så fint sist. Jag gör 2an i princip varje dag, inga mer förstoppningar, ingen lös avföring, inga kramper. 2an görs utan ansträngning och man känner verkligen att tarmarna gör jobbet själva sas, jag behöver bara slappna av. 
Så ifall man har problem med tarmarna pga LCHF (som jag) kan jag verkligen rekommendera att testa Biosa. Man har inget att förlora och så farligt dyrt är det ju inte.  :flirting:
hemul:
Tack för tipset!  :smile:

Håller med dig om tidningen. Den är underhållande men påminner om de där reklambaserade tidningarna där det är svårt att avgöra vad som är artiklar och vad som är reklam. Lite alternativmedicinens frimurarrörelse över det hela.
Fjällmor:
mjölksyrebakterier finns också här:

http://barn.semper.se/sv/product/productdetail/9/123

och den här:

http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=1259

eller så gör man surkål  :flirting:

Bookia:
Jojo, klart man kan syra. Jag hade aldrig problem med magen innan jag kom till Sverige, trots godis, bröd, kakor o diverse annat ohälsosamt i icke-små mängder. Det kan ha berott på att vi åt sallad med hemsyrade grönsaker till både lunch och middag.
Men men, nu när man bor i en hyresfastighet i en lgh på 29kvm med usel fläktsystem som drar in och sprider lukter mellan varje lgh, så är hemsyrning inte att rekommendera. Dessutom har jag tappat smak för syrade grönsaker, har väldigt svårt för de nu. Biosa smakar örtigt och gott, men de där kapslarna du länkade till är både billigare och lättare att ta med, så jag får nog testa de med.  :smile:
idalinda:
togs till fundering faktiskt .

Jag läste länkarna och funderar nu om det hjälper att man intar kapslarna ett par veckor och sedan är allt bra ett tag, eller måste man inta dom
ständigt för att magen skulle må bra.
För min mage mår sådär just nu  :sad: tvåan är hård  helt enkelt och jag vill inte ha mer besvär där  :bang_head:

Funderingar går åt det vanliga: mer smör, kokossmör tillbaks, börja dricka kaffe ( och kokos) ... jag hatar kaffesmak, så jag dricker det som medicin med massa grädde och dricker på  för att bli av med smaken  :puke1:, äta kolossalt mycket grönsaker , käka lite finkrisp och få diarre  :cry: ( och jag kan inte begränsa intaget av fin crisp... )
Någon ordning ska jag hitta :smack:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida