Dålig av kyckling el sallad? |
<< < (2/6) > >> |
Ahyla: hmm.. kan ju vara så att jag inte tåler fettet från fågel? För dessa fileerna var rätt så kantade av fett och jag åt ju allt som det var. Mm men tanken är kanske inte att man ska ösa på massa fett eg? utan äta normalt med fett, typ det som finns på köttet och så när man steker eller gör gryta. Jag vet inte. Har ju hört om fler som får fettiga diarréer. Det jag fick nu av kycklingen var också en sån fettig diarrée. Samma som glutenallergi kan ge.jag har öht märkt att nötter gör mig lös i magen också. kanske är så att när man bli bättre så märker man tydligare på vad kroppen reagerar på, jag vet inte :( |
hemul: Jag har aldrig haft det förut. Vad är typiskt för fettdiarré? Första gången var det som vatten och pågick i 4-5 timmar. Med små avbrott, förstås. :tongue: Sen har det varit mer som välling. När det är som bäst är det ändå inte helt fast och jag kan behöva gå på toa flera gånger. Det känns liksom att det är bra när allt är ute. :shy: Det är lustigt för i början åt jag så mycket fett att det var sjukt utan att få problem. Fattar ingenting. Är bara så less på att så fort man tror att det är bättre så dyker nåt nytt elände upp. :angrywife: |
Ahyla: Ung såhär, citetar från flashbacks forum: "Först kom en närmast normal bajskorv, sedan blev det lösare följt av en hårdare, typ propp. Denna propp var förutom att den var lite hård även delvis täckt av en ljus, nästan vit, fettliknande hinna. Därefter kom en större mängd lös avföring igen med små vita fettliknande beståndsdelar som flöt. Det ska ha varit ett flertal såna flytande vitaktiga små bollar av varierande storlek, i huvudsak dock av spelkulestorlek eller aningen större och mindre." Innan jag ändra min kost variera sig min avföring konstant, men nu är den rätt så stabil förutom om jag äter ngt dåligt. Då får jag i regel diarre eller getskitar som det kallas haha. mm förstår det :( Du kanske borde få magen undersökt av en doktor som kan kolla både mage och tarmar. är ju kanske lättare att utgå ifrån det. det enda som itne blivit riktigt bra på mig är mina eksem och hudallergier :( |
hemul: Det där stämmer ju ganska bra, utom att jag inte ser något som ser ut som fett eller är vitt. Hittade på nätet att fettdiarrér är vanliga vid olika sjukdomar och tillstånd i tunntarmen, som då inte kan ta upp fett normalt. :neutral: |
Ahyla: Jag får vitt slem från tarmen ibland, men det det beror nog snarare på fibrerna från de få grönsaker jag äter då och då. Mm precis, glutenallergi är en av dem, men det visste vi ju redan att spannmål är skit. men du kanske borde gå till en läkare som kan undersöka dina tarmar? inte för det är så jävla kul men det är väl till att slappna av så in i .... :P när jag hade problem med mage och tarmar så gick jag och undersökte mig och då lyssna han bara på min mage och tarmar och fråga om hur jag åt och hur min avföring va, så det är inte säkert de måste gå in och kolla :shy: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |