Tack för att ni stöttar mej och håller tummar och allt sånt!
Håll i er, nu blir det ett gäng citat.
Jag håller tummarna för dig, Levis. Jag har nämligen liknande symtom, dock inte lika uttalade. Eftersom jag har testat sköldkörteln och proverna visade på normalvärden trodde jag att symptomen kom från min väldiga övervikt. Men nu vet jag inte vad jag ska tro.
Övervikt i sej är faktiskt ett vanligt symptom, väldigt många med underproduktion har hur lätt som helst att gå upp i vikt, men jättesvårt att gå ner.
Har man överproduktion kan det istället bli tvärt om.
Sköldkörteln är den som styr ämnesomsättningen, så den har mycket att säga till om när det gäller vår vikt.
Måste ju vara samma sak som med feber.... en del blir jättesjuka av att få 37,1 medan andra mår hyfsat fast dom har 38°.
Läste på KIF att man skulle begära att få göra sköldkörtelprov med urinprov om det vanliga blodprovet inte visade något för det var ett mycket bättre och säkrare prov att göra.
Anki
Jag har pluggat på och läst väldigt mycket inför det här, men att ta sköldkörtelprov med urinprov har jag aldrig läst något om. Ska komma ihåg det!
Tillhör för övrigt den skaran som känner mej jättesjuk även vid låg feber.
Idag är det onsdag. Rapport!
Rapporten kommer nästan här: Träffade en kvinnlig läkare som verkligen tog sej tid att lyssna. Hon kände på min sköldkörtel och tyckte att den kändes aningens förstorad. Sedan skickade hon mej till vampyrerna på labbet, de gjorde det de är bäst på, d v s snodde blod av mej. Svaret på det bör komma i morgon em, och då ringer läkaren till mej. Sedan får vi se vad som händer.
JA, hur gick det ? Hoppas du får någon svar och hjälp!
Är också nyfiken på detta med symptom och blodvärden.
Mina är väl testade flera gånger men blodvärden har varit ok, men frusen är jag för jämnan, iskalla fingrar och fötter, tappar hår mycket i periodvis och är sjukskiven för utmatning och fibro , orken räcker helt enkelt inte...
Måste din syster och mamma medicineras livet ut, eller är det någon kortade behandling ?
Som jag har fattat det finns det många likheter mellan fibro och sköldkörtelproblem. Vem vet, de sjukdomarna kanske hänger ihop?
Syrran och mamma måste medicineras livet ut som det verkar, det är visst det allra vanligaste.
God natt med er!