Dags för lite uppdatering.
Hej hej, jag är fortfarande här.
Efter förra inlägget så gick allt bra till midsommarveckan.
Den onsdagen fyllde en kompis år, och hans fru ville bjuda oss på smörgåstårta. Till saken hör att hon lovat göra smörgåstårta redan när min gubbe fyllde år, i mars, men av någon anledning blev det inte av. Eftersom hon ville kompensera för det så kände jag att jag inte kunde tacka nej. Medans vi åt så berättade vi (ja vi! jag har faktiskt fått över maken på detta!) om vår nya kost, och de lyssnade och frågade: Vad ska vi då bjuda er på? Till saken hör att vi äter middag hos varandra lite titt som tätt. De insåg att hennes dögoda hemmagjorda vårrullar inte passar in i LCHF, och eftersom alla ingredienserna fanns hemma bestämde vi att det fick bli vårrullar på söndagen, så att det liksom blev avklarat. Det jag kände på onsdag och söndag var, det här var gott, men inte alls så gott som det brukade vara (har ätit bägge varianterna hos dem tidigare).
Mellan onsdag och söndag kom ju som bekant midsommar, med tillhörande färskpotatis och jordgubbstårta. Det är ju faktiskt bara midsommar en gång per år.
Veckan efter började vi på ny kula, och det gick bra till på torsdag, då mina föräldrar kom och hälsade på ett par dagar. Vi insåg att vi inte kunde pracka på dem en kost de inte kände sej redo för, så vi körde lite mittimellan-variant. Och när mamma ber: snälla, kan vi inte göra fläskpannkaka, det äter jag aldrig hemma (mina föräldrar bor inte ihop längre), ja då blev det ju så förstås. Det var riktigt gott faktiskt, men när jag funderade lite mer på exakt vad det var som var gott kom jag på att det var ju fläsket som var gott, resten smakade ju inte mycket i sej.
På lördagen gick routern sönder, kul kul.
På söndagen åkte vi till Heberg, utanför Falkenberg, och åt laxbuffe i
Laxbutiken. Det rekommenderas verkligen om ni hamnar på västkusten! Oj så gott, och oj så mycket i lax, och oj så många variander av lax.
På måndag beter sej kylskåpet konstigt, det är 17 grader varmt inuti, och vi tror att någon har glömt att stänga dörren. Några timmar senare, efter att kylskåpet garanterat har varit stängt, är det fortfarande varmt däri. Kul, kul, nästa pryl som går sönder. Jag stänger av kylskåpet och startar det igen, och då hör vi hur det går igång igen. Tänk att man inte hör när kylskåpet är tyst! Men skönt att det inte var trasigt.
Tisdag installeras ny router, och päronen installeras på tåget hem.
Under onsdagen lägger kylskåpet av igen, men efter omstart går det igång igen.
Torsdag morgon, kylskåpet börjar bli varmt igen, men nu går det inte igång längre. Försöker få tag på reparatör, men han hinner inte, ring mej i morgon kanske jag hinner då, tack så mycket.
Lägger ner vissa kylvaror i elkylväska och bär ner resten i matkällaren.
Fredag (idag alltså), nej jag hinner inte fixa till ert kylskåp idag heller, men nästa vecka blir det lugnare.
Så vi har bestämt att vi åker iväg och köper ny kyl i morgon, barnvakt är redan fixad. Bye bye skatteåterbäring som jag hade tänkt ha roligt för...
Det där med att planera mat utan kyl är inte alls kul. Dessutom lämnade mamma både bröd och frukt som bör ätas upp. Man slänger inte mat, det är nog hårdare inpräntat i skallen på mej än vad fettskräcken någonsin var.
Oj oj oj vad långt det blir. Men sammanfattningsvis: det är lite för strulit nu för att jag ska orka koncentrera mej på maten.