Levis svamlerier
Langhol:
Idag har jag INTE syndat! :smile:
Langhol:
Jag sympatigrinade med Levis! Så de så! :tongue_wag:
hemul:
Ska man tro på det? :crazy:
Levis:
Jag tror på det!
Idag har jag inte syndat ett gram, så det så!!!
Igår köpte vi den nya kylen, idag har vi storhandlat och fyllt den. Sen vete tusan hur vi ska få ihop resten av månaden, men det löser sej alltid på något sätt.
Jag glömde ju skriva om mina positiva erfarenheter. Någon gång före midsommar (alltså innan allt konstigt) vägde jag mej, och vågen stannade på 72 komma någonting, kommer inte ihåg exakt. Sedan i höstas har jag vägt mej med väldigt oregelbundna mellanrum, och det har alltid legat någonstans runt 75-76 kg. Så någonting har ju absolut hänt! Nu var det ju midjemåttet som var mer intressant för mej än vikten, men där har det inte hänt ett smack. Men däremot har magen "sjunkit ner". Om jag hade mätt omkretsen cirka 6 cm under brösten, så hade jag garanterat fått fram en minskning på flera centimeter, men nu har jag inga föremått där. Det är som att magfettet smälter bort ovanifrån, så fortsätter det så här så måste det ju påverka midjan efter ett tag. Maken ser absolut att det har hänt grejer, och hans mage har minsann blivit mindre den med.
Jag har även märkt en annan väldigt positiv effekt av LCHF. Jag klarade av en hel mens helt utan minsta lilla godissug! Och jag som alltid har varit sån att det känts som att jag lätt skulle kunna smälla i mej 3 kg smågodis på nolltid såna dagar. Av erfarenhet vet jag att det i själva verket aldrig blir så mycket, men jag har aldrig kunnat låta bli godis tidigare.
Spännande det här, det händer så mycket med kroppen!!!
Levis:
Det är kul det här, tycker jag.
Jag har fuskat en del under sommaren, men utan dåligt samvete för det. Jag tycker jag har rätt att unna mej något lite då och då, så länge jag accepterar att det får viktminskningen att avstanna för en stund. Det har i varje fall inte blivit någon ökning, och det är ju bra det!
Vägde mej i lördags, 71,8 kg. Det betyder att jag har kommit under den magiska gränsen på 25 i BMI, tror det blev 24.6!
Och äntligen har det sakta men säkert börjat hända grejer med midjemåttet med, och jag känner hur kläder jag hade i våras sitter lösare och lösare.
Nu ska jag äta lunch!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida