Levis svamlerier

<< < (14/14)

Levis:
Hon är bäst!!

Vi har börjat förstå att det snarare är sömnproblem än matproblem hon har. Just nu verkar det som om hon så sakteliga håller på att sluta med att sova middag. Vissa dagar vill hon sova efter lunch, andra dagar inte.

När hon inte har sovit middag har hon hunnit bli så pass trött när vi äter middag (äta middag och sova middag, tänkt att samma ord kan ha så olika betydelse), så det är tröttheten som gör att hon inte riktigt vill äta. Men å andra sidan somnar hon på ett kick på kvällen.

När hon har sovit middag så länge hon vill är hon pigg och glad när det är dags för middag, och då äter hon ordentligt. Men då är det en ren pest att lägga henne på kvällen, det kan ta upp till 2 timmar från det att vi lagt henne första gången tills hon äntligen somnar. Hon kommer upp gång på gång, ibland vill hon dricka vatten, ibland har hon tappat nappen eller ett gosedur, ibland vet vi inte varför. Hon är hur trött som helst, men vill inte sova.

Så vi försöker komma fram till hur länge hon ska få sova på eftermiddagen, än så länge har vi inte hittat balansen.

Levis:
Nu har det blivit lättar för mej att lyckas hålla mej till kosten, utan att fuska (fusket har kommit och gått, det erkänner jag...)

Laga LCHF-mat har aldrig varit något problem, utan problemet har varit när jag inte har haft lust att äta lagad mat två gånger per dag. När jag vill ta en macka eller två istället. Och bröd är ju som alla vet inte särskilt LC...

Min nya älskling heter Oops! Funkar jättebra som mackor. Har kommit på att det är inte brödet i sej jag saknar, utan alla pålägg. Nu har jag nåt att lägga dem på. Här har vi förutom att använda oops som macka även testat det som fläskpannkaka, vanlig pannkaka, tortilla-bröd, istället för vitlöksbröd (men jag hade för lite vitlök i smeten...). Funderar på att testa göra matmuffins av oops också.

Jag har uppdaterat min profil med en ticker, som förhoppningsvis ska visa hur fin min midja håller på att bli. Starten på 97 cm är från januari, tänker mäta mej en gång i månaden. Vikten bryr jag mej inte alls lika mycket om. Även om fläsket ska väck, så ska även muskler byggas på, därför känns den totala vikten ointressan.

hemul:
Så är jag också.  :nod-yes:

Jag föll aldrig för bröd, men jag blev jäkligt trött på typ en ostbit med smör som man äter upp i ett nafs. Tror det är det där att hålla nåt i handen och att det räcker ett tag även om det inte är så mycket.

anki:
Saknade också mackan ett tag men med nötbrödet kan man ju välja dom nötter man vill ha (det blir ju inte många kolisar om man äter en skiva eller två) och det smakar lika gott som annat bröd tycker jag. Och så kan man lägga på massor av godis  :rolleyes:
Anki

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida