Bästa hemulbrödet
<< < (18/22) > >>
kwidell:
om man vid bakningen av Hemulbröden tillsätter lite sesamfrön eller liknande... bara strör över dem innan gräddning.. och sedan steker dem till Kex!.. borde ju bli mummsigt! :lol: :dribble:.. och man kan ju också krydda Hemulsmeten med olika kryddor innan bakningen också.. typ Paprika Kex, Taco Kex.. Vitlöks kex!!  :w00t: :dribble:  WOW! möjligheterna är Oändliga!!!!  :w00t: :yay:
kwidell:
Och tänk villka goda Kwimulkex/kakor man skulle kunna göra!  :w00t: :dribble: :w00t: :w00t: :dribble: ... kan knappt sitta still här! :blob_mad: :clap_jump: :strut: vill hem och prova!!!! :yay:
hemul:
Jo, saltade efteråt så snart de kom ur pannan och fortfarande var feta utanpå. Stekte i smör. De blir liksom krispiga och sega och fettiga på en gång.  :crazy: Vill man ha dem mer lika riktiga kex, d.v.s. helt torra, tror jag det skulle funka att torka i ugn eller steka i bara lite smör. De suger åt sig som sjutton nämligen.

Det syns inte hur fina de faktiskt är. Jag tog en sån där degsporre och sporrade ut fyrkanter, så de är vackert sicksackiga i kanterna.  :cheeky: Hade bara tekakor, men nästa gång ska jag göra en stor fyrkantig och sporra kex av få se om de går att spara ett tag.  :nod-yes:
hemul:
Sesamfrö låter som en jättebra idé! Kunde du inte ha kläckt den innan jag beställde från Borgeby va?  :smack:
hemul:
Jo just ja, om du steker så ha riktigt svag värme så de hinner torka innan de blir för bruna. Mitt bröd var pinfärskt också, så det var väl extra fuktigt. Det gamla brödet som jag stekte i flott blev knaprigare, men det var den supertunna wraps-varianten också. Det här är lite tjockare.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida