Bästa hemulbrödet |
<< < (17/22) > >> |
kwidell: nej det var kniv och gaffel som gällde! .. men eftersom vi lassade på med så mycket annat mummsig så hade det inte gått med tårtbitar endå! :lick: ... men jag håller med om att det är mycket gott att äta det så!... saknar taco chipsen!.. får göra egna! :whink: |
hemul: Jag testade att steka bitar av hemulbröd i fläskflottet. Blev supergott. Mumsigt med nåt lite krispigt till äggen och fläsket. Så nu ska jag inte slänga småbitar som bryts av längre. Tror det skulle funka som underlag för såna där små sandvikare, eventuellt med lite salt på. Kan tänka mig en klick löjrom och sur grädde på helt klart. :lick: Lustigt, men jag antog att det här brödet bara funkade på ett sätt, men här visar det sig ju att man kan göra allt möjligt med det. Har börjat göra som små, lite tjockare tekakor också. Funkar jättebra. Kan vara bra med bröd som inte viker sig ibland. :tongue: |
kwidell: Jag ääälskar Hemulbröd! :inlove: .. så mångsidigt! :inlove: .. måste prova att steka dem jag me!.. det lät gott! :dribble: |
hemul: Voilà! Salta kex med vitlöksost och rödtjut. Allt utom vinet närproducerat i hemulköket. Fan så klimatsmart! :borracho: |
kwidell: :dribble: :dribble: :dribble: det ser Jättegott ut!!!! .. fan, vi får snart släppa en kokbok baserat på alla saker man kan göra på Hemulbrödssmeten! :lol: saltade du i efterhand när du stekte dem tro?.. och är se stekta i fläskflott elelr smör.. eller Olja kanske?.. :w00t: Vill också prova!!!! :w00t: :w00t: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |