Bästa hemulbrödet |
<< < (4/22) > >> |
hemul: Du e inte klok! Det måste ha varit jättejobbigt! :lol: Hoppas det blir gott nu bara. :whink: |
Bookia: Hur gör man ostmassa av gammaldags mjölk? :confused3: |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2008.07.01 - 21:15:06 Du e inte klok! Det måste ha varit jättejobbigt! :lol: Hoppas det blir gott nu bara. :whink: nej klok är jag inte, men jag tror att 5 liter ost hinner inte till frysen hemma hos oss, det verkar inte vara någon vits att göra en mindre sats av bröd ändå med fyra hungriga killar i olika storlekar i familjen. Om jag gör en ungsplåt räkpaj här så är det slut på en middag , möjligtvis någon kant kvar som försvinner efter en timmer eller två . idag gjorde jag en tacosås av 2,5 kg köttfärs ( vi fem och två vuxna till ) det blir nog inte mycket över där heller. jag kan rapportera hur det blev med brödet, om det blir något över efter måltiden. Bookia, hemul har länkat till ostmassan i någonstans i reseptet, jag printade ut det och följde slaviskt. Men jag hittade ostlöpe även i min ica-maxi bredvid äggen och möjligtvis fanns det också jäst på den hyllan. Så man måste inte till apoteket, men jag tror att det var 2 kr billigare där ( kostade ca. 45 kr) |
hemul: Citat från: Bookia skrivet 2008.07.02 - 10:14:30 Hur gör man ostmassa av gammaldags mjölk? :confused3: Länk till recept i första inlägget. :inlove: |
hemul: Citat från: idalinda skrivet 2008.07.02 - 11:46:08 nej klok är jag inte, men jag tror att 5 liter ost hinner inte till frysen hemma hos oss Tänkte inte på det. Fy sjutton! Laga mat till flera tycker jag inte är jobbigare än till en, men baka! Stackars dig vad du måste ha varit trött i klethanden. :flowers: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |