Färsk ostmassa |
<< < (4/9) > >> |
hemul: Här kan ni få se hur det ska gå till. Lite bra matlagningstips är det också. :smile: |
kwidell: :thumbsup: |
hemul: :throw_flowers: Visst är den härlig? De berättade om Filmarkivets sajt på nyhterna igår och jag hittade genast den här filmen. Sidan var väldigt långsam, men det kanske var för att halva Sverige gick dit på en gång. Jag skulle vilja ha alla Novisen vid spisen-avsnitten. Undrar hur många det gjordes. |
berittis: Verkligen härlig. Jag har sett några andra avsnitt tidigare och Tore använde smör och grädde flitigt. Kul också att omeletten lagades med grädde och inte med vatten. Innan jag började med LCHF lagade jag omelett med vatten men numera är vattnet utbytt mot grädde. Filmen var från 1955, då var jag 6 år. Jag noterade köksassistenten i bakgrunden, en sån hade min mamma och den har gått i arv till min dotter och den håller än! Det fanns också en specerihylla på väggen. Och en sån har jag ärvt av min mormor och den använder jag än. :smile: |
hemul: Oj, en sån hylla slängde jag då när jag tog reda på det undanpackade från mitt föräldrahem. Inte själva hyllan, den var väl borta, men alla glaslådorna. Ångrade mig efteråt. Man kunde ha gjort som en prylhylla av den. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |