Färsk ostmassa
<< < (3/9) > >>
hemul:
Ja, när den är färsk smakar den ungefär som Åseda.  :nod-yes:

Om jag hinner ska jag göra ett nytt experiment i kväll.  :flirting:
kwidell:
 :dribble: :dribble: berätta hur det gick sen va!! .. fan att jag inte har grejjor så jag kan pressa en egen ost! :so_mad: .. jag viiiiil göra nuuuuu! :sosad:
kwidell:
hur länge lät du din vara i press i kylskåpet tro?
hemul:
Citat från: kwidell skrivet 2009.06.30 - 19:14:48

:dribble: :dribble: berätta hur det gick sen va!! .. fan att jag inte har grejjor så jag kan pressa en egen ost! :so_mad: .. jag viiiiil göra nuuuuu! :sosad:

Men nån konservburk du kan knäcka har du väl? Ett mjölkpaket kanske - 4-kantig ost!  :thumbsup:

Citat

hur länge lät du din vara i press i kylskåpet tro?

I press var inte så länge tror jag. Minns inte. Nåt dygn. Jag gjorde som Frankhauser säger ivf.
kwidell:
frankhauser fankhauser... e det det enda du har å säga va!? :lick:  :flirting:.. men okey då.. jag får sätta mig några timmar nån dag och läsa igenom vad han/hon säger tror jag!.... sen ska vi se hur ostarna blir!  :nod-yes:

har ju bara en Dunk med mjölk kvar ju! :lick: :flirting: ... paketen e slängda!... och vem vill ha fyrkantig ost?? :confused3:.. dessutom e det nog svårt att få till nån vettig press med mjölkpaket skulle jag tro....  :whink: .. nej jag får vacker vänta.... :sad: .. men den som väntar på nått gott! :w00t:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida