Du kommer att bli TJOCK av all osten!
Ledsen att göra dig besviken, men jag kan dra in magen jättemycket och jag har muminmage, så det måste vara massor med fulfett där.
Kan glädje dig med att jag har fruktansvärd träningsvärk i ryggen. Hela ryggen, från svanken till skuldrorna. Tror aldrig jag haft det förr. Men det måste vara träningsvärk, är inte speciellt stel eller så, nåt jag annars är van vid att drabbas av. Mitt eget fel. Har börjat gå längre men lite långsammare med stavarna istället för att sprinta korta sträckor nu. Borde vara bättre för mina syften, tänker jag. Igår när jag vaknade var det så där. Tänkte på om det kunda vara den långa stavpromenaden kvällen innan, men beslutade att det berodde på att jag blivit kall under natten, hade sparkat av mig och har dragigt, så sånt händer. Efter en värktablett och normal inomhusrörlighet under dagen hade det släppt till kvällen. Så jag ger mig ut på en lika lång promenad igen. Skulle jag INTE ha gjort!
Rätt häftigt ivf, nu när jag bestämt mig för att det är träningsvärk och inte oroar mig för det. Det visar ju verkligen hur stor del av muskulaturen som fått sig en genomkörare. Är så glad över detta med stavarna. Har inte kunnat gå så här långt utan att få ont i fötter och korsrygg på decennier. Och jag går så mycket bättre utan stavarna också. Känner mig längre, säkert för att jag rätar upp mig och använder magmusklerna. Inne märks det jättemycket att jag står rakare och belastar både benen jämnare, när jag står framför diskbänken t.ex.
Ska försöka hålla utkik på Black Friday fast jag hatar det. Ska skaffa riktiga gåstavar. Det är ju värt att satsa på och jag har fattat nu att mina inte är optimala, mest handledsremmen det hänger på. Man ska inte gå och pinhålla i stavarna utan liksom slänga dem efter sig, släppa greppet, och sen fånga upp dem igen och för det krävs mer än enkla remmar. Låter krångligt, men det har visst rätt stor betydelse.
Märkligt ändå, jag gick sex år på rehab. Det mest positiva var när övningarna inte hade någon effekt. De som hade effekt gjorde det värre. Man kan ju tycka att en sjukgymnast borde ha kunna kläckt idén att stavar kanske skulla hjälpa. Inte rocket science direkt - när man väl kommit på det.