Nu har den kommit och första tvätten är i. Inte tycker jag den rymmer nåt mer än den gamla. Standartvätt veckans lakan + handdukar och så ett par kökshanddukar och några trosor, sen såg den lagom full ut. Precis like mycket som jag fick i den gamla. Men tyst är den!
Men givetvis blev det krångel. Sa till att jag behövde extra lång slang monterad. De hade slut på lagret, så det skulle vara snabbast att de skickade den direkt till mig. Han frågade om jag hade långt till posten. Det har jag inte. Men de skickade med DHL vilket är trekvarts promenad. Nu cyklade jag ju, men ändå. Sen vägrade killarna byta slang, de fick inte göra sånt! Det gjorde de minsann förra gången, också Elgiganten. Det krävs specialverktyg som jag inte har och jag vet inte hur det ska vara heller, så det så. Dessutom hade de stora problem att montera slangen för invatten också - med bara händerna. Är inte säker på att det sitter som det ska. Är såna där ämnliga plastkopplingar så jag vet inte om jag törs ta en skiftnyckel/tång och dra åt. Har ringt och beklagat mig och de skulle ringa från butiken. De för skicka hit nån och fixa det annars blir jag sur.
Nu sitter den korta slangen spänd från maskinen till tvättstället. Förutom att den är i vägen tror jag inte det är bra att den sitter så. Har för mig att den ska gå upp en bit först så det blir fallhöjd liksom. Har nåt med pumpen att göra. Jävla krångel med allting.