Bikarbonat till allt

<< < (3/10) > >>

Sorla:
Jaså.  :sneaktongue:

Blev förvånad över att det kändes som att tvätta håret med salt att gnugga med bikarbonat. Kanske ska gnugga lite försiktigare nästa gång. Lite mer åt massera mjukt hållet. Fingrarna blev alldeles skinnflådda och jag är supertorr om händerna idag. Men det kliar inte i hårbotten.  :thumbsup:

hemul:
Jag tror att det är som med tandborstningen, att man ska lösa upp det hjälpligt först, speciellt om man har den där grovkorniga sorten.

Har du inte redan ett jättelager så kolla efter såna där stora burkar. Det är mycket bättre att använda. Här går det åt, använder det till toan och sånt också. Annars kan man väl säkert mixa den korniga varianten så den blir lite lätthanterligare.

Sorla:
Jag ska leta efter större förpackning sen. Men just nu har jag en sån där liten för bakskåpet. Kanske jag kan testa och mortla den... Får pröva. Det går ju inga stora mängder till håret. Hur mycket använder du när du använder i toan? Tror du den funkar att få bort det där trista längst in i kröken? Lyckas inte få loss det eländet. Var nästan sugen på att köra på dynamit, alternativt skaffa ny toalett.  :redface:

hemul:
Japp, det funkar. Bikarbonat och ättikssyra. Jag bara häller i lite. Ännu effektivare om man häller varmt vatten i toan först. Man kan behöva låta det stå ett tag och kanske upprepa om det är gamla avlagringar. Fast bara ättikssyra funkar nog nästan lika bra, men det är inte lika roligt.  :biggrin1:

Det är såna där stora plastburkar som de brukar sälja Kockens kryddor i för storköksbruk.

Sorla:
Tackar för det tipset. Det ska definitivt testas!  :clapping:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida