Bikarbonat till allt

<< < (2/10) > >>

Sorla:
Nja, jag läste någonstans att bikarbonatgeggan ska användas direkt. Och den ska tydligen vara just gegga. Slajmig och dan när den är som bäst. Så då kan man nu inte ha den i en flaska.

hemul:
Äh, det behöver ju inte vara sant. Mycket hokus pokus också.

Mynlen:
men sorla om du gnuggar och masserar gör du håret en otjänst! då blir talg... vad det nu heter.. körtlarna?? aktivare än nånsin.

Jag tar nu ytterst litet shampoo, och masserar inte huvudbotten längre. Och ingen balsam längre. Inte tvätta alls methoden tar säkert ett halvtår eller mer innan håret har "normalisetats"... Säger inte du ska göra det men såna saker, även med bikarbonatet behöver mer tid än vi är vana vid.

Sorla:
Citat från: Mynlen skrivet 2014.11.25 - 15:30:41

men sorla om du gnuggar och masserar gör du håret en otjänst! då blir talg... vad det nu heter.. körtlarna?? aktivare än nånsin.

Jag tar nu ytterst litet shampoo, och masserar inte huvudbotten längre. Och ingen balsam längre. Inte tvätta alls methoden tar säkert ett halvtår eller mer innan håret har "normalisetats"... Säger inte du ska göra det men såna saker, även med bikarbonatet behöver mer tid än vi är vana vid.

:max-shock: Ännu mer aktiva!?! Shit!  Fast att slippa ifrån tvätt helt och hållet känns verkligen inte genomförbart. Men lite mer meck klarar jag nog. Mer än med schampo i alla fall. Allt för att slippa klådan.

Gjorde första bikarbonattvätten ikväll. Blev mjukt och fint. Väldigt lättkammat.

hemul:
Jag var också nöjd. I början.  :biggrin1:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida