Bikarbonat till allt

<< < (4/10) > >>

hemul:
Har kört bara det och såpa i flera år och toan ser inte värre ut än vanligt.

Mynlen:
har man ställen på toan där det inte är vatten hela tiden och fläckar kan man fukta toapapper med ättikan och propsa på ställlet och låta det sitta en stund så det löser upp det.

Subcalva:
Om man vill ha tips på vad man kan använda bikarbonat till så bara måste ni läsa Britt-Marie var här av Fredrik Backman.

Helt underbar tycker jag!  :inlove:

Sorla:
Jag lyssnade på den boken på Storytel. Mycket inspirerande!  :flirting: Även om jag tycker att Britt-Marie överdrev lite kanske. Att sitta och intesova en hel natt bara för att soffan var täckt med bikarbonat kändes sådär friskt...

Nu har jag ju faktiskt kört bikarbonathårtvätt i drygt två veckor. Hårbotten känns torr och kliig. Men det äckliga gegget i hårbotten är borta. Förra veckan tvättade jag bara två gånger. Körde på enbart varmt vatten emellan. Och så har jag skaffat en borste med svinborst för att fördela ut sebumet i håret. Den river gött i hårbotten även om Mynlen inte tycker att jag ska göra så. Det går inte att låta bli. Det kliar för mycket ännu. Jag provar någon vecka till. Om inte klådan har gett med sig då får det vara. Då måste jag hitta något annat.

Mynlen:
förstår dig! det är bäst att låta bli men om det inte går så går det inte. Svinborste  är bra sägs det....

Jag kom på att jag ett tag använde denorex shampoo, det hjälpte bra mot svedan och klådan! Luktar tjära och menthol...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida