Sköldkörtel problem pga lågt energiintag |
<< < (4/5) > >> |
hemul: Intressant. Eftersom du reagarade på flera olika godisar så är nog inte azofärgämnen det är frågan om heller. Tror bara det förekommer i de billigare, utländska, sorterna. |
Subcalva: Och det är inte enbart det jag reagerar på för eksemet hade redan börjat synas aningens innan jag åt godiset men jag skulle nästan sätta en peng på att det var godiset som gjorde att det blossade upp som det gjorde. |
fetsmart: Citat från: Subcalva skrivet 2014.10.13 - 20:57:25 Och det är inte enbart det jag reagerar på för eksemet hade redan börjat synas aningens innan jag åt godiset men jag skulle nästan sätta en peng på att det var godiset som gjorde att det blossade upp som det gjorde. Om man inget vet eller fattar kan man alltid skylla på... [fyll i valfri makronutrient...] :whistle: |
ursprungsliv: Och man kan inte vara säker på att maten är viktigast alltid heller. Jag har haft lite utslag, och jag har undrat... Jag fick de första när jag åt lite av varje en helg, gluten bland annat. Sedan flera, och jag har grubblat - vad har jag ätit? Finns det något samband? Tills tredje gången, då kom jag på att den gemensamma nämnaren var kläder jag tvättat i 30 grader. Jag har använt SidenSelmas tvättvål, tillverkad i Kina. Snäll mot ömtålig hy, jo, tjena. |
hemul: Ha! Det var ju sån tvål jag fick när jag köpte mina sidenkallingar! Tvättade upp dem för hand bara häromdagen, men jag fick inga problem. Har läst på amerikanska sajter att det finns de som undviker "everything out of China". Själv tänker jag på det varje gång jag använder min Magic Bullet. Omärkt, klar hårdplast Made in China... Är nog inte godkänd för livsmedel, den inte. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |