Sköldkörtel problem pga lågt energiintag
<< < (5/5)
Subcalva:
Citat från: ursprungsliv skrivet 2014.10.14 - 07:32:42

Och man kan inte vara säker på att maten är viktigast alltid heller.

Jo det är betydligt viktigare än om vi äter mer eller mindre av ...... (valfri makronutrient) - stress, miljögifter, antibiotika och diverse annan skit.
berittis:
Tack för svaret Subcalva. Oavsett om man äter LCHF eller inte så är det ju bra om man kan äta så "rent" som möjligt. Men det är klurigt, det gäller att läsa noggrant på förpackningarna.  :smile:
ursprungsliv:
Citat från: hemul skrivet 2014.10.14 - 13:15:30

Ha! Det var ju sån tvål jag fick när jag köpte mina sidenkallingar! Tvättade upp dem för hand bara häromdagen, men jag fick inga problem.

Har läst på amerikanska sajter att det finns de som undviker "everything out of China". Själv tänker jag på det varje gång jag använder min Magic Bullet. Omärkt, klar hårdplast Made in China... Är nog inte godkänd för livsmedel, den inte.

Min tvål är rätt gammal. Den kan innehålla något annat. Det kan ha växt nåt läbbigt i den? Sen tror jag inte att siden drar åt sig så mycket, det här var andra material.
hemul:
Jag är nog inte känslig heller. Har reagerat en enda gång. En flaska "parfymlotion" som min dåvarande fått någonstans ifrån. Alltså starkt parfymerad hudlotion som man ska kleta på istället för parfym. Det slog upp stora röda prylar direkt på hela armarna. Den visade sig innehålla formalin. Jag antar att det var det.

Nä, jag tyckte det var ett kul sammanträffande bara. Jag som tyckte min gratistvål var så fin...
Navigering
Meddelandeindex
Föregående sida