Apropå nätshopping fick jag just en påminnelse om något jag har att hämta på posten. Det står US efter numret och jag antar att det betyder att det kommer från USA och då vet jag vad det är. Det står också Att betala 171:00, vilket betyder att jag åkt på tull.
Nåja, det är bara tredje gången och det är en billig kostnad för allt jag betällt från det stora landet i väster under 15 års tid. Men jag är skitsur över att jag aldrig fått den ursprungliga avin! Paketet skickades från USA 7/2. Här har jag gått och väntat och tittat efter avin och riktigt börjat oroa mig. Har dessutom varit och hämtat andra paket den senaste veckan och då låg det ju redan där.
Posten har blivit så slarviga! Jag har fått avier om paket som visat sig inte ha kommit när jag gått dit, det har lämnat ut mitt paket till en annan person och vägrat hjälpa till med att rätta till det fast personen legitimerat sig! Det löste sig ändå för hon gick tillbaks med paketet och personalen på utlämningsstället hade fått mitt nummer. Jag tog upp detta vid ett senare tillfälle när jag pratade med postens kundtjänst och det visade sig att den första hanläggaren hade gjort fel. De ville veta hennes namn och så, men det kom ju inte jag ihåg och inte heller hade jag paketnumret kvar. Synd det, för hon var riktigt otrevlig. Började med att säga att jag säkert själv redan hade hämtat ut paketet! När hon suckande obäkade sig att kolla vem som hämtat paketet och konstaterade att namnet inte var lika på en bokstav - hon sa förnamnet till mig - bad hon inte ens om ursäkt. Detta med att de inte skickat ut första avin eller slarvat bort den har också hänt förut. Skräp är vad det är!