Resistent stärkelse
<< < (76/78) > >>
Subcalva:
Jo det är klart det spelar roll men när det gäller sömnen är jag väldigt glad bara jag sover  :smile:
hemul:
Som jag sa på KiF har jag inte märkt nåt på sömnen. Hoppas det kommer. Däremot tycks jag tåla potatismjölet hur bra som helst nu. Har ökat till 1 tsk. Tar det ändå lite lugnt.

Bytte ju magnesium. Tror pulvret jag hade var "fulmagnesium". Magen har varit lite si och så länge, men jag hade inte kopplat till magnesiumet. Tog mer än en vecka på annat magnesium innan den var helt normal, men potatismjölet tålde jag direkt. Var citratet egentligen oxid, kanske det blev nån slags synergieffekt med potatismjölet.

Du sa att du tar morgon och kväll. Har du läst att det är bättre att dela upp det eller kan man lika bra köra i sig allt på en gång?
Subcalva:
Nja egentligen grundar det sig i att man på FTA verkade se nån slags maxeffekt på omkring 4 msk samtidigt som jag tänkte att den blodsockersänkande effekten borde vara mer jämn över dygnet. Inte för att jag egentligen har högt blodsocker men det pekar på nåt vis på själva effekten. OBS det är ju alltså min högst personliga tolkning av det och inte något jag läst mig till.

Rent praktiskt var det ett sätt att få i mig potatismjölet och det fortfarande var gott. Jag äter det fortfarande på morgonen varje dag och på kvällarna söndag-torsdag.
hemul:
Jaha, får se hur jag gör när jag kommer upp till mer än än msk.
Subcalva:
Sen ska jag säga att min mage varierar ändå och att jag de senaste dagarna har haft rejäl diarré utan att jag kan komma på att jag ätit eller druckit nåt annorlunda än vad jag brukar göra. Möjligtvis att jag ätit lite mer bönor i kombination med vitkålssallad och majs.

Nåt som jag har ändrat det senaste året är att jag lagt till Husk som jag tar några gånger i veckan. Det är en fiberprodukt som finns i en variant med både fibrer och mjölksyrebakterier. Husk har gjort att när jag gör nummer två så syns det inte ens på pappret. Normalt ett som sagt men sen kan magen balla ur lite ibland ändå. Min strategi då är bara att köra på som vanligt. Men jag vet ju å andra sidan att min mage "tål" det jag stoppar i den.  :thumbsup:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida