Resistent stärkelse |
<< < (6/78) > >> |
hemul: Jaha, man ska käka det rått! Men vad intressant. Potatis innhåller alltså resistent stärkelse från början och det är uppvärmningen som gör den oresistent. |
Mynlen: Nu varkar jag inte ha fattat det helt. ska man ata resistenta starkelset da? trodde det var just det man inte skulle ata. *trog i skallen idag* |
hemul: Det är tydligen the new black om man får tro subbans länkar. :tongue: Det är nog inget man behöver undvika ivf. Det var ju i ropet för ett antal år sedan när det blev känt att potatis ändrade karaktär när den kallnade och alla åt GI. |
ursprungsliv: Citat från: Mynlen skrivet 2013.12.18 - 08:31:28 Nu varkar jag inte ha fattat det helt. ska man ata resistenta starkelset da? trodde det var just det man inte skulle ata. *trog i skallen idag* Jag har ärligt talat ingen uppfattning om det är något man "ska" äta. Jag tror inte att det är något man ska undvika i alla fall. Ska man tro på wikipedia så kan det kanske vara bra. http://en.wikipedia.org/wiki/Resistant_starch |
hemul: Fiiiiiibrer! :homerpeekaboo: Nån som har listat ut om man med resistent stärkelse helt enkelt menar amylos eller är det någon annan klurig sort? |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |