Resistent stärkelse
<< < (5/78) > >>
ursprungsliv:
Visst kan det vara placebo. Men så kan man få brist på något om man undviker en del mat, då mår man säkert bättre när man äter det igen...
Subcalva:
Fast det är väl inte uppvärmningen som skapar resistent stärkelse??? Det är värme som bryter ner den.
Och potatismjöl är torkad potatis, inte uppvärmd potatis.

Jag tycker inte om det är så konstigt att folk mår bättre i början av en diet oavsett vilken.
De flesta utesluter en massa skitmat och för de flesta innebär det att de äter mindre mängd kalorier än vad de gjort tidigare.
*Hemul, läs ovanstående mening noga och notera att jag skriver de flesta, inte alla*

Sen är det inte meningen att man ska hålla på att äta potatismjöl resten av livet utan bara som ett tillskott i början för att hjälpa de goda bakterierna få övertag över de dåliga bakterierna.

hemul:
Jag trodde det var uppvärmning och påföljande nedkylning som omvandlade stärkelsen. Hur menar du? Skulle torkning göra samma sak?
ursprungsliv:
Det verkar som om potatismjöl innehåller resistent stärkelse, så länge det är rått.

http://ajcn.nutrition.org/content/69/4/647.full.pdf

Jag antar att man har pratat om kokt och kallnat mest för att det inte är så många som äter potatis/ potatismjöl rått. Jag gillar ju rå potatis, men jag har vant mig av med det. Däremot sparar jag rätt mycket kokt potatis.
Subcalva:
Va bra att du hittade nåt om det, Ursprungsliv, för jag har inte lyckats hitta nåt om vilken sort stärkelsen är.

Jag har testat att äta potatismjöl sen förra veckan och det funkar bra när jag blandar ut det med Onakafil.
Det blir en lite märklig konsistens men en som jag tycker är rätt mumsig.

Jag testar det främst för att se om jag kan få bättre sömnkvalité.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida