Sant, livstilsförändringar är inte lätta alls. I detta fall var det ju en del psykologi inblandat och efter att ha sett andra avsnittet tycker jag väl att resultaten verkade hyfsade. Att komma på varför man äter och öka självkänsla verkar vara den stora grejen. Människorna i filmen bevisade ju att man iaf inte blir lyckligare av att äta.....
Tog en funderare om mig själv och vet ju sedan innan att ätandet är delvis känslomässigt, ett slags plåster. Delvis har det dessutom varit fysiologiskt, mer kolhydrater vill ha mer, stryp kolhydraterna och kroppen skriker efter kolhydrater rejält. Lite havregryn, ägg, grönt och smör och att slänga åt mig en frukt då och då verkar fint. Försöker att aldrig tänka på god mat etc som belöning.
Belöningen från lchf nu är att eftersom jag tog bort frukt och en del andra nyttga grön/rotsaker uppfattar jag dem som vansinnigt goda och det är dem jag blir sugen på nu och sällan godis. Annars kan jag ju köpa 5 kronorschokladkakorna från lidl för de var ju rätt äckliga.