Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 15:27:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433497 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1140 skrivet: 2015.10.17 - 10:47:40 »

Tar turf mycket surf? det visste inte jag!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1141 skrivet: 2015.10.17 - 14:45:04 »

Vet inte hur mycket surf det tar, men man är ju uppkopplad. Det ingår bara 0,5 GB på comviq fast. Har 2 telefoner så jag kan ju turfa med en och ringa på en eller whatever... Nu kalla årstiden blir det nog löpbandet mest men de två sista gångerna har jag blivit snuvig igen (2 förkylningar i rad men de måste ju liksom gå över eller?) varje gång jag använt det så jag börjar undra om kroppen försöker tala om något för mig....   :blink:

88,2 tidigt i morse trots pizza i torsdags.  :cheers:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1142 skrivet: 2015.10.17 - 15:10:35 »

Jo, det drar mycket. Det uppdaterar ju kartbilden hela tiden, både kartan och gubbarnas placering. Drar mycket batteri också, men det kan man minska genom att slå av skärmen mellan zonerna. Fast det blir inte så om man cyklar och har phonen i en hållare. Är det andra turfare ikring vill man ju hålla koll på var de är också.

Det kommer snart en ny version av appen, har betatestat den ett tag. Den ska dra mindre datatrafik iom att den cashar kartan vilket den gamla appen inte gr. Så ivf teoretiskt bode man kunna starta den när man är på wifi, förstora upp kartbilden tillräckligt och sen dra runt den så man täcker in så stort område som man kan tänkas besöka och sen ska den då ta kartan från cache. Antar att den förr eller senare uppdaterar ändå, men det borde bli bättre ivf.

På ½ gig skulle jag inte turfa. Men du kan ju testa, bara köra en promenad, så du ser om det är nåt du gillar. Om du tror du skulle gilla det är det värt att betala för mer surf. Det har blivit många mil som aldrig skulle ha blivit av annars för mig.

Tröttnar på det till och från men kommer alltid tillbaka, kanske med annan strategi. Roligast var förra sommarn när jag beslutade mig att ta alla zoner på rimligt avstånd från stan. Jäklar vad mycket konstiga ställen jag var på! Jättekul. Träffade en massa roliga människor också. Man gör det. I början känns det pinsamt när folk stirrar, men det kommer man över. Jag brukar säga att jag håller på med ett GPS-spel och då blir de nyfikna och vill veta mera.

Nu uppnådde jag den högsta rang man får några fördelar av igår. Det känns trist, för nu har jag inte längre det att kämpa för. Högre rang nu kommer bara att innebära ett nytt namn på rangen, inget mer. De underdimensionerade det där när de skapade spelet. De tänkte sig inte att folk skulle hålla på så mycket och så länge som de gör utan där jag är nu var det mesta de föreställde sig att någon skulle kunna uppnå. Tji vad de bedrog sig där! Jag har 1 250 000 poäng. Den som har mest har nästan 17 miljoner...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1143 skrivet: 2015.10.17 - 22:31:52 »

7.28 km turfpromenad för att köpa ett pkt gula ärtor. Gick först till Willys för de är billigast (och jag ville gå). De hade inte ekologiska, skumt. Gick in på Coop på hemvägen. Där var ärtorna slut helt och hållet. Tomt på hyllan. Så det slutade på ICA som ligger några hunda meter från mig.  :laugh:

På det borde jag enligt MET-tabellen ha förbränt en 590 tjillivippisar. Ska vi gissa att jag inte gjorde det?  :whistle:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1144 skrivet: 2015.10.18 - 09:42:55 »

Men förut sade du att du hade svårt att gå långt på jämnt underlag det verkar ha gått över.  :bg: Man tycker ju att du borde gått av dig ett paket gula ärtor.  :tongue:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1145 skrivet: 2015.10.18 - 09:48:01 »

Veckovägning

Veckans resultat: -0,7 kg

Nu: 87,6 kg

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -21,1 kg

Ca 9 kg på 6-7 veckor, det får väl duga...

De på jobbet sade de lchf hit och Dukan dit bättre att äta vad som är gott, vad man vill. Jo tack den dieten gav mig en matchvikt på nästan 97 kg här senast.
 :tongue_wag: När jag sade vad jag vägde så fick de bättre förståelse för att jag "bantade".
Inte för att jag behöver någons godkännande för att gå ner/ändra kost men det underlättar ju om omgivningen förstår varför man äter som man gör. Ingen som trugar med kakor på jobbet iaf det är ju bra.  :bg: Godiset och kakorna som ligger framme tar jag inte av utan äter min medhavda mat.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1146 skrivet: 2015.10.18 - 16:23:20 »

Vad du gick ner mycket då!  :crazy:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1147 skrivet: 2015.10.19 - 12:51:09 »

0,7 var väl inte mycket, gick inte ner ngt alls veckan innan....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1148 skrivet: 2015.10.19 - 17:23:52 »

För mig är det stort.  :neutral:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1149 skrivet: 2015.10.20 - 06:13:45 »

Jo men nu har ju jag hållit på i typ 7 v medan du hållit på i 7 år...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1150 skrivet: 2015.10.20 - 06:39:29 »

Det var stort för mig i början också. Och lite mer än 7 veckor har du väl hållit på.  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1151 skrivet: 2015.10.21 - 10:29:57 »

Nja jag höll bara på lite då och då och tog ledigt och åt massa skräp resten av tiden och gick upp typ 17 kg... Så det här är som att börja om, när man har massa kilon och vatten att släppa.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1152 skrivet: 2015.10.21 - 14:13:30 »

Jag tappade aldrig några vattenkilon. Jag gick bara upp första åren. Men vadå? Du var ju med och tävlade och stod i. Nog var det mer än lite då och då?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1153 skrivet: 2015.10.22 - 11:00:50 »

Från och till, men däremellan käkade jag mackor, kakor och godis i rätt stor mängd. Senaste halvåret gick jag bara upp.
Jo men vi är ganska olika, jag går ner i början men sedan stannar det av eller saktar ner.
Nu är jag rejält förkyld men moffar inte kakor iaf......
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1154 skrivet: 2015.10.23 - 10:54:48 »

Ont i halsen, huvud. Tankarna på att det är synd om mig och att man borde få äta massor av gott har grasserat från och till de senaste dagarna. Kör frukost med upp till 65 g protein för att parera, det funkar någorlunda i kombination med att jag är för dålig för att gå till affären. Nu har jag dock slut på ägg och färska grönsaker så förr eller senare blir jag tvungen.....
Loggat
Sidor: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544