Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 17:02:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433558 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1125 skrivet: 2015.10.13 - 16:15:52 »

Regn vet jag inte om jag haft dem i, men snöglopp som sagt. De är väldigt varma, så man har dem inte gärna i plusgrader, inte jag ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1126 skrivet: 2015.10.15 - 10:11:41 »

Ååh hemulen har samma smak som jag.. halvsmält smör och socker på en pannkaka.. mmmmuuuuuums!

Men inte nu längre tyvärr.

jag har en period ätit "pannkaka" gjort på 2 ägg, litet husk,  litet smält kokosfett och kardemumma. Med mosad banan brevid eller ovanpå. Jättegott!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1127 skrivet: 2015.10.15 - 13:36:13 »

Nä precis - inte nu. Så nu slutar vi att prata om pannkakor med smör och socker, jag försöker faktiskt gå ner!  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1128 skrivet: 2015.10.15 - 14:41:47 »

Det hindrar väl inte att pannkaka med smör och socker är gott? Speciellt gott är det på lite bleka, lättstekta pannkakor. Allt blir liksom mjukt och lent. Utom sockret som knastrar.  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1129 skrivet: 2015.10.15 - 16:59:42 »

:sex: :mad_roll:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1130 skrivet: 2015.10.15 - 20:40:20 »

Jaha, ja JAG tycker bara det är gott, har ingen pannkaksfetisch.  :confused3:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1131 skrivet: 2015.10.16 - 14:31:48 »

Hehe.  :bg:

Jag åt pizza igår, ett glas rött blev det också.  :shy: Men idag har jag koll på maten igen.  :smile: Sedan skötte jag mig under dagen igår så det var bara vid middagen jag åt extra.
Sitter och hoppas på energi att springa typ 4 min på löpbandet men det är dåligt med det...
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1132 skrivet: 2015.10.16 - 14:58:35 »

Kom i min famn Hemul! den där pannkakan gör att jag blir jävla sugen på en blek, tunn pannakak, ljummen, stavar med smör i mitten (så det inte smälter för fort som händer när man brer ut det) och sen knastrande socker.  Men jag tror att jag inte skulle tycka det smakade lika gott som förr eftersom min smak har förändrats , saker jag tyckte var supergoda förr smakar ändå annorlunda  nu.

Maten ja.. ska vi prata om något annat? Fast maten är inte problemet har jag märkt. Tiden emellan är jobbigare...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1133 skrivet: 2015.10.16 - 15:11:35 »

Bra Ary, det går ju fint det här!  :biggrin1:

Mynlis, det är lika gott. Inte ofta jag har gjort det, men ett par gånger under åren ivf. Fast det är inte lika tillfredsställande att bara äta en istället för ett helt lass.

Visst är det nåt speciellt med de där bleka pannkakorna? Man vill inte att alla ska vara så, men några stycken. :tasty:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1134 skrivet: 2015.10.16 - 18:57:33 »

Ni är ju helt förryckta pannkakor ska vara ordentligt gräddade, genomstekta med ett fint mörkt mönster!!  :so_mad: Ja om man nu åt sådana. ;)

Jag sprang faktiskt mina 4 min till slut även om det tog emot att börja. Nu andas jag hyfsat bra igen faktiskt. Ja jämfört med nästäppan från helvetet.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1135 skrivet: 2015.10.16 - 20:06:24 »

Ja, de flesta. Men några ska vara bleka och lena.  :biggrin1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1136 skrivet: 2015.10.16 - 20:32:20 »

Hörru Ary, du borde ju börja turfa ju! Det är perfa för intervaller. Du kan ju typ springa till en zon, gå till nästa och varva som du vill.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1137 skrivet: 2015.10.16 - 21:54:54 »

Har ju knappt surf internet på tlf... Men hallon har iofs 5 gig för 89... Man kan ju se det som en hobby...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1138 skrivet: 2015.10.16 - 22:31:49 »

Min kompis har bytt till Tele2. Ska jag också göra när min bindningstid löper ut. De  har jättebra priser nu och ingen bindningstid! Hon har mycket mer än jag för mindre pengar.

Prova ifall du skaffar mera surf! Det går åt en del så om du har ett 1 GIG deal så kommer turf att sluka det, då är det dumt. Turf är bra för man går gärna små omvägar även när man inte är ute för att turfa. Som ikväll när jag skulle gå och handla på närmsta ICA så tänkte jag ta två zoner på ditvägen och en på hemvägen, minimal omväg liksom. Men det var en skön kväll och jag träffade trevliga människor och blev på gott humör så det blev 8 (hade blivit 10 om inte en elaking hunnit före :angrywife:) och 4½ km.

Jag vill ju gärna röra mig, men jag tycker det är skittråkigt att inte ha något mål eller syfte med promenaden liksom. Då hjälper turf.

Fast det är lite sjukt också. Det finns en massa statistik man kan kolla på. Den zon jag tagit flest gånger har jag tagit 701 gånger. På två år. Nästan en gång per dag. Fast egentligen kan jag ha tagit den flera gånger på samma tur, men ändå.  :blush:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1139 skrivet: 2015.10.16 - 22:40:09 »

Kolla här.
http://www.tele2.se/abonnemang/abonnemang-utan-telefon

De har gjort det jätteenkelt också. 149:- för samtal och SMS och sen väljer man till datamängd. T.ex. 5 gig för 99:-. Kompisen har 20 gig för 149:-.
Loggat

Sidor: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544