Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 18:32:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433643 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1110 skrivet: 2015.10.11 - 15:49:25 »

Näääää INTE SOCKER!  :smack_head:  :whink:

Tippar på att jag kanske gått ner något kilo på 2 v.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1111 skrivet: 2015.10.11 - 15:52:49 »

Jo! Pannkakornan ska inte vara så heta att smöret smälter på en gång. Man lägger en bit smör på, strör socker tvärsöver hela pannkakan och rullar ihop. Skyndar sig att äta innan allt smöret smält. Smältande smör och sockerknaster mellan tänderna... :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1112 skrivet: 2015.10.12 - 06:18:44 »

Jaha du det låter ju lowcarb det!  :bg: :flirting: Vart ska bananen ta vägen då?  :blink:

Veckovägning

Veckans resultat: -0,9 kg

Nu: 88,3 kg

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -20,4 kg
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1113 skrivet: 2015.10.12 - 12:42:06 »

Vem har pratat om lowcarb? Jag sa att det var GOTT! Och banan behövs inte.  :lick:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1114 skrivet: 2015.10.12 - 13:18:32 »

Läs titeln på tråden!  :crazy: Arys lowcarbande.  :mad_roll:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1115 skrivet: 2015.10.12 - 13:34:10 »

Här bryr sig väl ingen om vad trådarna har för rubrik! Nu pratade vi ju om vad som är gott och det var du som började!  :lick:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1116 skrivet: 2015.10.12 - 15:14:32 »

:tongue_wag: :lulz:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1117 skrivet: 2015.10.12 - 15:17:31 »

Öh Hemulen du har ingen halvstor scoteroverall liggande? Kommer frysa häcken av mig på moppen i vinter antagligen.  :eek:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1118 skrivet: 2015.10.12 - 18:09:58 »

Jag körde moppe till jobbet i morse och häcken klarade sig, men jag förfrös antagligen fingrarna. Särskilt tummarna. Hade ont i dem i flera timmar efter att de hade blivit varma igen. Jag måste leta reda på mina skotervantar. Men en skoteroverall skulle vara underbart att ha också. Jag kör dubbla vinterjackor och ett par skidtermobraller. Fast byxorna räckte inte riktigt till.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1119 skrivet: 2015.10.12 - 19:08:01 »

Har ni moppar? Avis!!! Nu gråter jag över att jag lät min gamla moppe försvinna. Det var en sån där som bara gick och gick. Köpte den begagnad av en klasskompis storebror för 300 spänn. Hade stått i säkert 7-8 år och startade på första kickan med gammal soppa i tanken. Älskade den. Fast jag blev retad för den för jag skaffade den när andra började sukta efter körkort.

Nä, nån scooteroverall har jag aldrig haft, men jag kan rekommendera de här handskarna. Har cyklat med dem när det varit riktigt jäkla vinterkallt och fingrarna har varit rosiga och varma. De är ju lite stela, men funkar att växla en cykel med och bromsa och så.
http://www.engelsons.se/mossor-vantar/vantar/fingervante-vattentat
Köp inte tummodellen dock. Köpte den för jag var så nöjd med fingerhandskarna, men de visade sig ha en fingervante inuti, så jag kunde inte ha vanliga handskar eller stickade vantar under som jag tänkt. Nu står det att de har det, men det gjorde det inte när jag köpte. :mad_roll:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #1120 skrivet: 2015.10.12 - 19:44:25 »

Om man ska ha banansmak på bananpannkakorna bör bananen vara övermogen, typ leopardbanan.  :smile:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1121 skrivet: 2015.10.12 - 19:50:43 »

Hjälper inte hur många jackor man tar på så glappar det i ryggen.  :badtongue:

Tack, jag kommer behöva varmare handskar eftersom mina inte är vindtäta.  :nod-yes:

Hittade en skoteroverall på biltemas sida. Får nog testa den men det blir efter månadsslutet. Denna månaden ska jag reparera moppen och så har jag beställt dubbdäck också.  :hm-hm:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1122 skrivet: 2015.10.12 - 19:51:17 »

Leopardbanan urk!  :puke1:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1123 skrivet: 2015.10.12 - 22:07:08 »

Jag höll dem under vattenkranen flera minuter och det kom inte in något vatten. Menmin kompis som köpte likadana på min inrådan är däremot missnöjd. Men han kör ett fordon utan skärmar och sittter på sånt sätt att vägsmutsen från hjulen prayar ner både händer och resten av honom. De är alltså utsatta för konstant sprayning när väglaget är sånt. Så extrema förhållanden tål de kanske inte. Men snöglopp har inte varit något problem för mig.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1124 skrivet: 2015.10.13 - 14:22:49 »

Jag avundas inte din kompis hans fordon...  :shake_head: Men man kan ju räkan med att det kommer att både regna och snöa på mig. Värt att testa.  :nod-yes:
Loggat
Sidor: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544