Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:54:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433964 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #975 skrivet: 2015.07.23 - 22:26:45 »

Är det så pass illa med ryggen? :sad:

Passa dig så du inte blir kall på moppen också. Tänk på att man blir nedkyld lättare när man inte rör på sig och fartvinden är ju densamma som om du hade cyklat. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #976 skrivet: 2015.07.23 - 22:39:45 »

Yup, inget nytt har haft sådana här skov sedan jag var 12. Det finns en som heter Ciao Piaggio som är konstruerad lite som en damcykel som jag funderade på men de är riktigt gamla och rätt långsamma, många har pedaler vilket jag ju inte skulle kunna använda annat än till att starta.

Jacka har jag i princip alltid, men ska komma ihåg att ta på mig någon slags scarf, jag märkte man blir kall på halsen. Det går ju lite fortare än en cykel också.

Men du slutar väl inte cykla nu om du skaffar moppe?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #977 skrivet: 2015.07.23 - 23:48:31 »

Nä, jag ska inte ha nån moppe. Jag vet att de är jättedyra. Men nog vore det praktiskt. Eller en sån där liten mobbebil...

Nacken brukar jag bli kall om när jag cyklar, om det är lite kyligt alltså. Det är det där att jag är så förbannat känslig för drag dror jag. Det blir som drag runt nacken av fartvinden. Brukar ha en snusnäsduk eller liknande om jag kommer ihåg.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #978 skrivet: 2015.07.24 - 10:58:23 »

Yup ska titta efter ngt när jag kommer i en affär igen. Har pga ryggen inte varit på bibban och lämnat tillbaka böcker som nu är sena och nu börja sms:en låta lite hotfulla så jag blir nog tvungen ändå..  :whink:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #979 skrivet: 2015.07.25 - 09:51:22 »

Oops åkte till bibban med moppen höll på att välta den när jag var för klen i ryggen för att hålla så jag ska nog låta den vara parkerad när jag har för ont. Dock verkar ryggen hyfsa till sig av massage saken, ryggbältet, liniment och annat. Hoppas på jobb måndag.  :smile:

En liten blänkare för frusen vacumpackad tonfisk från Willys, under 40 kr för 250 gram, 2 portioner. Fy vad gott!  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #980 skrivet: 2015.07.25 - 18:46:44 »

Var försiktig. Minns att jag körde ikull med min ibland, men det var nog lite obalanserda. Gupp och så kunde orsaka kast.

Var det rå tonfisk du köpte? Har jag bara ätit en gång i hela mitt liv. Ja, jag stekte den ju först. Ska jag kolla efter!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #981 skrivet: 2015.07.25 - 22:11:32 »

Yup det ska inga stora gupp eller hål till för att jag ska vingla omkring lite...

Yup rå, väldigt fast fisk, lite som en köttbit fast lite lätt fiskigt. Stekt lök passar väldigt bra till om man tycker om det.  :drool:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #982 skrivet: 2015.07.26 - 02:18:36 »

Ja, kommer ihåg att det var gott.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #983 skrivet: 2015.08.06 - 21:31:25 »

En  kompis har masserat mig och knät är bra nog för väldigt korta pass på bandet. Då förflyttade värken sig upp till nacken!?!  :fork_off: Varit hemma lika ofta som jag lyckats ta mig till jobbet... Insåg plötsligt idag att mina muskler fixar inte att hålla upp en hjälm som väger nästan 2 kg... WHAT TO DO? Vet inte ens om en 500g lättare hjälm skulle funka bättre och jag har ju just köpt den här... Några förslag?

Nu vet jag iaf var skon klämmer delvis och ska till sjukgymnast på bedömning nästa vecka så jag kan kolla upp vad jag ska göra med mina muskler nu...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #984 skrivet: 2015.08.06 - 22:37:56 »

Haru hjälm på jobbet eller åker du MC?  :loony:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #985 skrivet: 2015.08.09 - 19:25:21 »

Meh, det var ju moppehjälmen ju Hemul!  :club_idiot:

Det låter som min jäkla nacke det. Ary, kolla upp om du använder dina småmuskler till att balansera huvudet. Det visade sig ju att jag inte gjorde det. RedCord löste biffen för mig.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #986 skrivet: 2015.08.09 - 21:31:43 »

Javisst ja! Måste ha varit trött, det hade helt fallit ur minnet.
Loggat

Sorla

« Svara #987 skrivet: 2015.08.10 - 12:47:18 »

:rolleyes:

Ary, jag hade samma problem som dig. Att jag inte orkade hålla uppe huvud och hjälm. Fick jätte ont både i nacken och huvudet. Samma vid annan belastande aktivitet. Som löpning, bärplockning, tvätta håret osv. JAg märkte att jag balanserade huvudet genom att pressa käkarna eller tungan. Och att de två musklerna framme på halsen och på sidan av halsen ständigt var påslagna och spända. Hjärnan hade för många herrans år sedan stängt av de små musklerna, som sköter stabiliseringen, vid en nackskada och sedan inte hittat tillbaka till dem igen. Det är inte alls ovanligt att det händer. Lite samma som händer småbarn som inte använder ett öga som kanske fungerar sämre. Hjärnan kopplar bort. En miss i evolutionen skulle jag säga.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #988 skrivet: 2015.08.10 - 17:03:47 »

Förstår det. Jag känner att det gäller på i nacke och axlar när jag plockar, men jag får ju inga problem av det. Bara ännu snyggare muskler. :biggrin1:

Har du en gammal nackskada? Vad hände då då?  :shock:
Loggat

Sorla

« Svara #989 skrivet: 2015.08.11 - 00:36:23 »

Fick en säkert tio kilo tung medicinboll i huvudet på idrotten på gymnasiet. Föll rakt bakåt och landade på armbågarna. Som jag tolkar det så här i efterhand fick jag säkert en whiplash-skada då. Hade aldrig problem med nacken innan dess. Men då började det. Och blev bara värre och värre. Men ingen visste ju något om sånt då. Och varken föräldrar eller lärare fattade att jag skulle behövt går till läkare. Och även om jag hade gått till läkare så visste de ju inget om såna skador då på sent -80 tal och tidigt -90. Men det var då jag började gå och bränna pengar hos alla massörer, naprapater och sjukgymnaster. Gisses, jag hade varit rik om jag inte hade bekostat dem under alla dessa år.

Själv kopplade jag inte ihop det förrän för några år sedan. Jag har diskbuktningar i nacken och trångt för nerverna i ryggraden som gör att jag inte klarar alla ställningar. Typ att sitta framåt över ett lågt cykelstyre, eller titta upp på stjärnorna osv. Men nu har jag ju i alla fall fått igång pyttemusklerna igen. Och det blev som natt och dag. Nacken mår tusen gånger bättre nu efter RedCordbehandlingen. Kallas även för Neurac om du vill googla det Ary.
Loggat

Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544