Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 14:39:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435004 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #840 skrivet: 2015.01.18 - 14:34:14 »

Du kommer inte att gå ner av det om du inte späker dig också.  :biggrin1:

Motion kräver ingen som helst energi. Det har jag kunnat konstatera efter vittgående försök på mig själv.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #841 skrivet: 2015.01.19 - 14:38:56 »

Jo men även om du inte går ner så har du ju säkert ökat muskler/minskat fett. Hur som helst har väl big loser iaf bevisat att träning gör skillnad, även om det är med 8 tim träning på 1200 kcal.  :crazy: Men det måste ju finnas ett mellanting för jösse namn.
Jag vet iaf att jag har läst flera gånger att fysisk aktivitet tvingar ämnesomsättningen att inte sänka sig vilket den gör normalt så fort man börjar äta mindre. Hoppas på att kunna sparka igång ämnesomsättningen. Funkar det kan ju Hemulen komma hit på träningsläger.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #842 skrivet: 2015.01.19 - 14:46:56 »

Jo, men hur mycket muskler är det frågan om? 1 kg? 2 kg max. Antagligen mycket mindre. Tjockisar har redan kraftiga benmuskler för vi måste ju bära upp vikten ju. Jämfört med övervikten som ska bort är det en piss i havet.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #843 skrivet: 2015.01.19 - 14:49:28 »

Sant, men jag har bantat bort en massa muskler skulle jag tro. Sedan är det ju för ämnesomsättningens skull också. Jag brukar gå ner ett visst och sedan står det still och efter ett tag tappar jag motivationen och spårar ur ett längre tag....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #844 skrivet: 2015.01.19 - 14:58:49 »

Det är en myt! Finns en upplysande tråd om det här någonstans. Antagligen i träningsforumet.

Jo, det är sant. Jag lär inte banta bort några benmuskler. Ligger i hårdträning med gången nu. Det vet nog inte du, för du var borta då tror jag, men jag går mycket bättre, lutar inte så mycket längre, och det gör det både mer görligt och roligare. Och så tänker jag på svampskogen när jag är ute och travar i is och lera i stan. Om jag orkar gå längre kommer jag längre in i skogen och kan hitta ännu smarrigare svampar.  :biggrin1:

Men det säger jag, utan Turf skulle det aldrig gå! Cykla är kul i sig och man kan hitta på mål som att se varenda kyrka, runsten och liten sjö som finns i nejden, men att bara gå i stan är så pisstråkigt att det inte går att beskriva. Med Turf är det ju lätt att konstruera mål. Även om man inte lär vinna genom att gåturfa så kan man ju tävla mot sig själv, att hålla sig över en viss placering, ta ett visst antal zoner eller poäng o.s.v.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #845 skrivet: 2015.02.04 - 20:07:34 »

Något gym har det inte blivit av, delvis har jag en envis nackspärr sedan 2 v och sedan en förkylning som började typ 10 dgr sedan. Sedan vill de att man binder sig, länge helst. 12 mån kostar 269 el 369, binder man sig i 6 mån = 499kr/mån.....

Vad jag väger vet jag inte, hade kh-återfall ett tag igen men tagit tag i det - igen.

Det kommer en tekniker som ska installera min ADSL imorgon. I värsta fall får jag vänta hela dagen, men det blir det väl värt hoppas jag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #846 skrivet: 2015.02.04 - 21:23:33 »

Det är skit att det ska vara så dyrt att gå på gym!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #847 skrivet: 2015.02.04 - 22:29:20 »

Jo för jävligt! De skrämmer ju bort folk.  :max-shock: :so_mad:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #848 skrivet: 2015.02.05 - 20:28:02 »

Mission accomplished! Jag har internet.  :bg: :crazy:

Gymmet jag nämnde har en drive med provmånad för 149 kr, now were talking!
Sedan finns det ett nytt gym där priset är nästan samma för 6 mån bindningstid som de har för 12 mån. Men det är svårt att veta om jag skulle trivas där. Ska försöka provträna på båda. Sedan får jag nog snacka med kiropraktorn om vilka muskler som ska tränas hur.....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #849 skrivet: 2015.02.05 - 20:29:16 »

Vad skönt! Utan bredband är livet beiget.  :thumbsup:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #850 skrivet: 2015.02.05 - 21:12:14 »

Det uppnår inte ens färgen beige.  :flirting:

Har någon ett bra recept på coleslaw? Min blir vattnig.., så jag köper med massa tillsatser men den är god.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #851 skrivet: 2015.02.05 - 21:20:09 »

Vattnig? Det är väl bara att gucka ihop strinlad vitkål och CR och/eller majjo? Var kommer vattnet ifrån?
Det blir skitgott på surkål förresten. På färsk kål tycker jag inte så mycket om det.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #852 skrivet: 2015.02.05 - 21:32:52 »

Jag gör på färsk kål som jag slakar först, vattnet kommer väl inifrån kålen.. Hjälper det månntro att salta den för att dra ur vattnet?
Jag har inte haft mod att prova surkål än efter att så många klagat på att det luktar skumt.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #853 skrivet: 2015.02.05 - 22:08:57 »

Man ska inte ha den som parfym!  :club_idiot:

Jaha, slakad kål. Då fattar jag. Du kanske inte kan pressa ur vattnet?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #854 skrivet: 2015.02.05 - 22:12:59 »

Nej precis, men jag ska nog komma på det. Lägga tallrik och mortel som press ovanpå hjälpte inte, men jag får se vad jag hittar på. En burk med press kanske.... Jo men Hemulen, nog får ju kålen vara ätlig iaf om man ska äta den.  :whink:
Loggat
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544